Mercedes-AMG GT S Roadster

Mercedes poszerza gamę modelową AMG GT. Cenniki modelu GT Roadster uzupełnił właśnie Mercedes-AMG GT S Roadster.

Samochód, który można już zamawiać w salonach niemieckiej marki, wypełnia lukę, z której istnienia większość klientów nie zdawało sobie nawet sprawy. Auto pozycjonowane jest pomiędzy AMG GT Roadster a AMG GT C Roadster.

Reklama

Tak jak dwie pozostałe odmiany auto napędzane jest silnikiem V8 o pojemności 3982 cm3. Mercedes-AMG GT S Roadster może się pochwalić mocą maksymalną 522 KM i - osiąganym w zakresie 1900-5000 obr./min - maksymalnym momentem obrotowym 670 Nm. Dla porównania "podstawowy" AMG GT Roadster rozwija 476 KM i 630 Nm, a topowy AMG GT C Roadster - 557 KM i 680 Nm.

Nowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h. Moc, podobnie, jak w pozostałych wersjach, przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów. Klienci mogą też liczyć na sportowy układ hamulcowy z kompozytowymi tarczami. Przednie dyski mają średnicę 390 x 36 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Tylne o średnicy 360 x 26 mm blokowane są przez jednotłoczkowe zaciski (wszystkie malowane na czerwono). Elementy potężnego układu hamulcowego skrywają 10-ramienne obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy 19-cali. Przednie opony mają rozmiar 255/35, tylne - 295/35.

Standardowe wyposażenie nowej odmiany obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL, aktywny, elektronicznie sterowany dyferencjał tylnej osi, sportowy układ wydechowy i aktywną aerodynamikę pasa przedniego (AIRPANEL). Podobnie jak w topowej odmianie, kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy (komfort, sport, sport+, indywidualny i wyścig).

Firma nie chwali się cenami, ale zamówienia na Mercedesa-AMG GT S Roadster można już składać u dealerów. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w lipcu bieżącego roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje