Mercedes-AMG GT R PRO. Stworzony na tor

Przy okazji modernizacji Mercedesa-AMG GT w ofercie pojawiła się nowa, topowa, wersja AMG GT R PRO. Samochód powstał gównie z myślą o torowym wykorzystaniu. Przy projektowaniu auta skupiono się na trzech głównych obszarach: optymalizacji masy, zawieszenia i aerodynamiki.

W układzie zawieszenia znajdziemy m.in. zbudowany z włókien węglowych, regulowany, przedni stabilizator. Z tyłu zastosowano klasyczny stabilizator stalowy, którego nastawy również można korygować. Sam układ bardzo przypomina profesjonalne zestawy pozwalające dostosować charakterystykę tłumienia i geometrię do konkretnych warunków na torze. Bez żadnych narzędzi (za pomocą pierścieni regulacyjnych) kierowca w kilka chwil ustawić może nie tylko stopień ugięcia sprężyny ale też np. charakterystykę pracy amortyzatorów. Jakby tego było mało wahacze tylnych kół (dolne i górne), zamiast klasycznych tulei, wyposażono w - pozbawione wszelkich elementów tłumiących drgania - przeguby typu uniball.

Reklama

Za wyjątkiem Chin, Kanady i USA standardowe wyposażenie AMG GT R PRO obejmuje m.in.: klatkę bezpieczeństwa, czteropunktowe pasy dla kierowcy i pasażera oraz system gaśniczy (centralna gaśnica z ładunkiem o masie 2 kg).

Optymalizacja masy obejmuje np. montaż (w standardowym wyposażeniu) ceramicznych tarcz hamulcowych, wykonanych z lekkich włókien węglowych foteli kubełkowych czy lekkich, kutych, aluminiowych obręczy kół.

Zmiany w aerodynamice objęły m.in. przedni splitter, otwory wentylacyjne w przednich nadkolach (minimalizują efekt unoszenia przedniej osi przy dużych prędkościach) a także tylny dyfuzor i skrzydło. Standardowe wyposażenie obejmuje rzecz jasna: system aktywnego zarządzania przepływem powietrza w komorze silnika Airpanel oraz pełne "ospoilerowanie" podłogi. Oprócz tego, bez żadnych dopłat, nabywcy otrzymają też pakiet Carbon, który - poza detamii pokroju listew ozdobnych przednich błotników (wloty powietrza) - obejmuje np. wykonane z włókien węglowych poszycie dachu.

Podobnie, jak pozostałe modele serii AMG-GT odmiana AMG-GT R PRO napędzana jest podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4,0 l. W topowym modelu jednostka osiąga moc 585 KM (przy 6250 obr./min) i generuje równe 700 Nm (2100-5500 obr./min). Sprint do 100 km/h trwa 3,6 s. Prędkość maksymalna to 318 km/h. 

Jeszcze w początku listopada AMG GT R PRO, prowadzony przez Maro Engela - kierowcę serii GT3 - przejechał północną pętlę toru Nurburgring w 7.04.632. To imponujący wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że próba odbyła się jesienią, przy temperaturze otoczenia wynoszącej 12 stopni Celsjusza.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy