Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Wielki i niezwykle szybki SUV!

W Los Angeles zadebiutował samochód, który ma wszelkie predyspozycje, by stać się nowym obiektem westchnień rosyjskich "biznesmenów". Mercedes zaprezentował właśnie SUV-a klasy S, czyli model GLS - w wersji sygnowanej przez AMG. Oto Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+!

Na tle standardowego GLSa samochód wyróżnia się typową dla linii AMG osłoną chłodnicy z chromowanymi pionowymi kolumnami, poszerzeniami nadkoli, innymi osłonami progów czy dodatkowym ospoilerowaniem obejmującym m.in. przedni splitter. Standardowo auto porusza się na 21-calowych, 10-ramiennych, lakierowanych na szaro, obręczach kół.

Opcjonalnie do wyboru jest jeszcze sześć wzorów w rozmiarach do 23 cali. Firma przygotowała również pakiet stylistyczny Night z elementami ozdobnymi (np. obudowy lusterek i przedni splitter) lakierowanymi na głęboką, fortepianową, czerń. Standardowe wyposażenie obejmuje np. reflektory MULTIBEAM LED.

Reklama

Wnętrze oferuje królewskie warunki podróżowania dla siedmiu osób. O sportową atmosferę dbają m.in. spłaszczona u dołu kierownica, pedały (szczotkowane aluminium) czy przednie fotele z oferty AMG (czarna skóra nappa). Deska rozdzielcza i boczki drzwi wykończone zostały sztuczną skórą ARTICO. Aury luksusu dodają listwy dekoracyjne z drewna lipowego.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ napędzany jest podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Benzynowa jednostka może być wspomagana przez - pełniący również funkcje rozrusznika - alternator. Elektryczny silnik może wspomagać benzynowy mocą 22 KM i maksymalnym momentem obrotowym aż 250 Nm! Sam silnik spalinowy generuje 612 KM (5750-6500 obr./min.). W sumie, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia do oporu, układ napędowy dostarcza 634 KM i aż 850 Nm (2500-4500 obr./min.).

Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej, dziewięciostopniowej, przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Działanie samej skrzyni zoptymalizowane zostało pod kątem osiągów. Przykładowo funkcja kick-down potrafi zredukować np. z 9. do 5. biegu lub np. z piątki na trójkę. Układ napędu 4x4 4MATIC płynnie żongluje momentem obrotowym między osiami. W zależności od trybu pracy i warunków jazdy cała moc trafiać może np. na koła tylnej osi. Gdy kierowca potrzebuje maksimum przyczepności napęd może być rozdzielany w proporcjach 50:50. Standardem jest m.in. sterowana elektronicznie blokada tylnego dyferencjału.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i osiąga, limitowaną elektronicznie, prędkość maksymalną 250 km/h. Poprzeczka może jednak zostać podniesiona do 280 km/h w ramach pakietu AMG Driver.

O bezpieczeństwo i komfort dbają np. zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z systemem ADS+ (regulacja sztywności). Na drogach o złej nawierzchni prześwit auta może zostać zwiększony o 55 mm (przy prędkości do 70 km/h). W trybie "komfort" karoseria obniża się o 10 mm po przekroczeniu 120 km/h. Tryb "sport" czy "sport+" powoduje jej natychmiastowe opuszczenie o 10 mm. Przechyłom nadwozia zapobiegają aktywne stabilizatory przy każdej z osi.

Mercedes nie zdradził, kiedy nowy AMG GLS 63 4MATIC+ pojawi się w salonach. Tajemnicą pozostają też ceny pojazdu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy