Mercedes-AMG G 63. Ma prawie 600 KM!

Podwójnie doładowany silnik V8, 9 biegów, trzy blokady mechanizmów różnicowych i 22-calowe obręcze kół. Tak, w kilku słowach, scharakteryzować można najnowszy produkt marki z Affalterbach - nowego Mercedesa-AMG G63.

Odmianę AMG poznamy m.in. po: charakterystycznej osłonie chłodnicy, przestylizowanych zderzakach, czarnych listwach ozdobnych (wzdłuż karoserii i krawędzi dachu) oraz chromowanej osłonie koła zapasowego. Ukłonem w stronę poprzedników z silnikami V8 są - zamontowane pod progami - boczne wydechy.

Reklama

W modelu zbudowanym w oparciu o zupełnie nowe wcielenia legendarnej "Gelendy" znajdziemy sporo zmian. Największa kryje się pod maską. Miejsce dotychczasowej jednostki o pojemności 5,5 l zajął nowy, podwójnie doładowany V8. Silnika ma pojemność 4,0 l osiąga moc 585 KM. Maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 2500-3500 obr./min. to aż 850 Nm! Dla obniżenia zużycia paliwa jednostkę wyposażono w funkcję dezaktywacji cylindrów. Przy niskim zapotrzebowaniu na moc - w zakresie od 1000 do 3250 obr./min. -komputer sterujący może wyłączyć zapłon i wtrysk paliwa w cylindrach: drugim, trzecim, piątym i ósmym. Dzięki temu, przynajmniej w teorii, średnie zużycie paliwa wynosić ma 13,2 l/100 km.

Standardowe wyposażenie obejmuje dziewięciostopniową, automatyczną przekładnię AMG Speedshift TCT z funkcją wyboru trybu jazdy i możliwością obsługi łopatkami przy kierownicy. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła w proporcji 40:60 z przewagą osi tylnej (w poprzedniku 50:50). Takie rozwiązanie zapewnia autu lepszą zwinność na asfaltowych drogach. Każdy egzemplarz otrzyma też trzy blokady mechanizmów różnicowych (przedni, centralny, tylny) i reduktor. Przekładnia redukcyjna może być uruchamiana w czasie jazdy z prędkością do 40 km/h. "Rozpięcie" reduktora można przeprowadzić jadąc z prędkością do 70 km/h.

Osiągi Mercedesa-AMG G63 robią wrażenie. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. To dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że masa pojazdu wynosi aż 2485 kg! Decydując się na opcjonalny pakiet AMG Driver prędkość maksymalna podniesiona zostaje do 240 km/h.

W opanowaniu samochodu pomaga standardowe, adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL o regulowanej sile tłumienia. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy: Comfort, Sport i Sport+. Lista wyposażenie obejmuje też adaptacyjny układ kierowniczy z elektro-mechanicznym wspomaganiem.

Oficjalna premiera Mercedesa-AMG G63 obędzie się na salonie w Genewie. Auto pojawi się w cennikach niemieckiej marki 18 marca. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w czerwcu.

W momencie rynkowej premiery model oferowany będzie w limitowanej wersji "Edition 1". Auta tej serii wyróżniać się będą unikatowym malowaniem, pakietem AMG Night i 22-calowymi, matowymi, obręczami kół. W kabinie znajdziemy m.in. sportowe fotele wykończone pikowaną skórą (z czerwonymi przeszyciami), podciętą u dołu kierownicę i elementy dekoracyjne z włókien węglowych.

PR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje