Mercedes-AMG A 35 4MATIC. Bazowy sportowiec

Sportowa dywizja Mercedesa, AMG, przygotowała zupełnie nowy, bazowy model w swoim portfolio, bazujący na nowej klasie A.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC to rasowy hot hatch, ale nie będzie on topowym modelem w gamie nowej klasy A. Niemiecki producent już na wstępie zaznaczył, że wspólnie z właśnie zaprezentowaną odmianą, powstawała bardziej ekstremalna A 45 AMG.

Nie znaczy to, że A 35 AMG ma się czego wstydzić - napędzane 2-litrowym silnikiem, z turbiną typu twin scroll, oferuje 306 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarcza, aby sprint do 100 km/h trwał 4,7 s. Prędkość maksymalna to (elektronicznie ograniczone) 250 km/h. O odpowiednie brzmienie dba sportowy układ wydechowy z klapkami, typowy dla modeli AMG.

Reklama

Usportowiona wersja klasy A seryjnie łączona jest z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, wspierającą funkcję launch control. W uzyskaniu świetnych czasów przyspieszeń pomaga także seryjny napęd na wszystkie koła. Wykorzystuje on elektromechaniczne sprzęgło wielopłytkowe, które może przekazać do 50% mocy na tylną oś (na przednią może trafić 100%), co jest niezbyt imponującą ilością jak na auto o sportowym charakterze.

Mercedes-AMG A 35 seryjnie oferowany jest z utwardzonym, sportowym zawieszeniem, a za dopłatą otrzymamy adaptacyjne amortyzatory z trzema trybami pracy. Ich działanie, podobnie jak całego układu napędowego oraz wydechowego, napędu 4x4 i układu kierowniczego, zależy od wybranego trybu jazdy. Dostępne są Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz nowy Slippery (na śliskie nawierzchnie).

Inżynierowie z AMG wzięli na warsztat również układ hamulcowy, w którym pojawiły się wentylowane i perforowane tarcze. Te z przodu mają średnicę 350 mm i czterotłoczkowe zaciski, a tylne - 330 mm i jednotłoczkowe zaciski.

Wizualnie A 35 AMG wyróżnia się zmienionymi, bardziej agresywnymi zderzakami oraz wydatnym "skrzydłem" nad tylną szybą. Auto seryjnie porusza się na 18-calowych felgach.

We wnętrzu pojawiły się sportowe fotele oraz kierownica AMG, mogąca być wyposażona w pokrętło i dwa przyciski z wyświetlaczami, pozwalające na sterowanie pracą podzespołów samochodu. Wirtualne zegary oferują nowe, sportowe tryby wyświetlania informacji i dają możliwość odczytu na przykład przeciążeń lub uzyskiwanych na torze czasów.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC  będzie miał swoją premierę 2 października na salonie samochodowym w Paryżu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy