Megane II: zwrotny i bezpieczny

Megane II został wyposażony w nowy układ jezdny łączący precyzję prowadzenia z wysoką zdolnością tłumienia drgań. Aby zapewnić pełną kontrolę nad pojazdem w każdych okolicznościach, Megane II znakomicie trzyma się drogi i posiada doskonałe hamulce. Został wyposażony nie tylko w ABS, system wspomagania nagłego hamowania i kontroli ciśnienia w oponach, ale również w innowacyjny system kontroli toru jazdy ESP nowej generacji z funkcją kontroli podsterowności. Ksenonowe reflektory oferują zaś nowy sposób korekcji kąta pochylenia wiązki świetlnej.

Do precyzyjnego prowadzenia pojazdu przyczynia się zmienne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o trybach pracy przystosowanych do różnych warunków jazdy. Jeśli zaś chodzi o ergonomię, to auto zostało tak zaprojektowane aby kierowca miał poczucie, że stanowi z nim jedną całość.

Reklama

Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Megane II będzie dysponował szeroką ofertą silników benzynowych i wysokoprężnych oraz skrzyń biegów nowej generacji. Gama benzynowa będzie początkowo obejmowała trzy jednostki:1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 115 KM i 2.0 16V 136 KM. Dwa ostatnie silniki są wyposażone w układ przestawny wałka rozrządu w fazie ssania, co zapewnia większą przyjemność jazdy i mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie jednostki benzynowe spełniają normy ograniczenia emisji Euro 3 (Euro 2000) oraz kwalifikują się do korzystnych kategorii podatkowych IF Euro 4, obowiązujących w niektórych krajach. Natomiast gama silników wysokoprężnych Megane II będzie początkowo obejmowała jednostki 1.5 dCi 80 KM (120 g CO2/km) i 1.9 dCi 120 KM. Są to silniki turbo diesel Common Rail wyposażone w najnowsze wyrafinowane technologie. Nowoopracowane skrzynie biegów: 5 i 6-biegowa mechaniczna oraz automatyczna pozwalają na wykorzystanie pełnego potencjału silników. Liczne badania poświęcono również wyeliminowaniu hałasu w Megane II (mającemu zasadnicze znaczenie dla zapewnienia przyjemności i komfortu jazdy) oraz innowacyjnym wdrożeniom.

W dziedzinie zabezpieczenia użytkowników Megane II dysponuje szeroką paletą wyposażenia obejmującego System Renault Protection III generacji (SRP3), zapewniający maksymalne, identyczne zabezpieczenie na wszystkich miejscach w samochodzie. Kolejnym przykładem postępu dokonanego przez Renault w dziedzinie bezpieczeństwa jest wyposażenie Megane II coupe w poduszkę uniemożliwiającą zsuwanie się w chwili zderzenia z przedniego fotela, co stanowi światową premierę.

Tutaj nowe zdjecia megane II.

Dowiedz się więcej na temat: układ jezdny | układ | Wyposażony | jazdy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje