Megane II: wyjątkowa historia

Kiedy w 1995 roku koncern Renault zapowiedział wprowadzenie rodziny modeli Mégane zmiana warty wydawała się trudna. Sukces Renault 19 był tak duży, że Mgane musiał zachować atuty swego poprzednika, a jednocześnie wprowadzić innowacyjne elementy aby narzucić swoją własną osobowość. Siedem lat później, gdy nadeszła chwila podsumowania Megane ciągle cieszy się sukcesem, znacznie przekraczającym oczekiwania Renault.

Od momentu wprowadzenia do sprzedaży Megane spełnił zakładane cele osiągając w najlepszym 2000 roku 12,4% udziału w segmencie C w Europie Zachodniej i 11,5% w 2001. Dzięki sprzedaży w Europie Zachodniej w 2001 roku ponad 560 tys. sztuk wszystkich wersji nadwoziowych model ten plasuje się na trzecim miejscu na rynku za Golfem i 206, wyprzedzając Punto, Focusa i Astrę.

Megane jako pierwszy wprowadził pojęcie rodziny obejmującej zróżnicowane produkty opracowane na tej samej płycie podłogowej. Koncern Renault stopniowo wprowadził hatchback, coupe, sedan, Scenica i kabriolet, a następnie w fazie 2 kombi. Model ten wyprodukowany w ilości ponad 4,1 mln sztuk przekroczył szacowaną początkowo ilość 4 mln sztuk. Megane produkowany w Brazylii i Meksyku (w zakładzie Nissana) i eksportowany na cały świat odniósł szczególny sukces dzięki Scenicowi.

Reklama

Tutaj nowe zdjecia megane II

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault 19 | koncern
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy