Ma 245 KM. Pali 7,9 l/100 km!

Przez szmat czasu inżynierowie BMW brzydzili się turbosprężarką. Gdy jednak w motoryzacji pierwsze skrzypce zaczęli grać ekolodzy trzeba było podwinąć ogon, spuścić z tonu i zweryfikować głoszony przez lata pogląd.

Na szczęście, konstruktorzy niemieckiej marki potrafią nadrobić stracony czas i gdy już wezmą się za projektowanie doładowanej jednostki napędowej, efekt końcowy jest godny podziwu.

Reklama

Niemiecka firma wprowadza właśnie do swojej oferty nowy, czterocylindrowy, benzynowy, podwójnie doładowany silnik. Jednostka w pierwszej kolejności trafi pod maskę modelu X1. Chociaż samochód oznaczony został symbolem X1 xDrive 28i silnik nie ma wcale pojemności 2,8 l. Moc 245 KM udało się uzyskać z dwóch litrów (1997 cm sześciennych).

Dzięki podwójnemu doładowaniu moment obrotowy wynosi aż 350 Nm. System start&stop sprawia, że jednostka emituje do atmosfery jedynie 183 gramy CO2/km. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi i opatentowany przez BMW system zmiennych faz rozrządu Valvetronic.

Wyposażone w ten motor X1 - przynajmniej jeśli wierzyć producentowi - zużywać ma średnio 7,9 l. benzyny na 100 km. Podstawowa wersja - z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 6.1. W opcji dostępna będzie również ośmiostopniowa, przekładnia automatyczna.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | BMW

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje