Luksusowy nissan za... 67 tys zł!

W europejskiej ofercie Nissana nie ma żadnego dużego sedana. Strategia japońskiej marki dotycząca rynków Starego Kontynentu opiera się na crossoverach.

Nissan ma obecnie najbogatszą ofertę tego typu pojazdów w Europie. Klienci wybierać mogą pomiędzy: małym jukiem, kompaktowymi qashqai i qashqai+2 oraz dużymi, reprezentacyjnymi, x-trailem, murano czy pathfinderem.

Nie oznacza to jednak, że Japończycy odeszli od budowania klasycznych sedanów. W USA jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów jest np. nissan altima To rodzinna limuzyna będąca bezpośrednim konkurentem takich aut, jak toyota camry, chevrolet malibu czy amerykański volkswagen passat.

Na trwającym salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku Nissan zaprezentował właśnie odświeżoną wersję tego modelu. Czy samochód, który tylko w zeszłym roku znalazł w Stanach niemal 270 tys. nabywców podtrzyma dobrą passę japońskiego producenta?

Reklama

Ponieważ obecnie produkowana altima sprzedawała się świetnie (drugi najlepiej sprzedający się samochód w USA) przedstawiciele Nissana nie zdecydowali się na duże zmiany. Modyfikacje dotyczą głównie wnętrza - auto otrzymało teraz bardziej komfortowe fotele z większym zakresem regulacji i lepsze wyposażenie standardowe. Altima oferowana będzie m.in. z nowym systemem audio sygnowanym przez Bose. Poprawi się również poziom bezpieczeństwa - standardem są teraz systemy ostrzegające przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu czy pojazdami znajdującymi się w tzw. "martwym polu".

W stosunku do obecnej generacji poprawiono również osiągi jednostek napędowych. Podstawowy czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l osiąga teraz moc 185 KM i - zdaniem producenta - jest to najoszczędniejsza propozycja w tej klasie. Klienci mogą się też zdecydować na 3,5 litrowe V6, którego moc podniesiona została do 270 KM. W obu przypadkach standardem jest automatyczna, bezstopniowa przekładnia CVT.

Za podstawową wersję nowej altimy z czterocylindrowym silnikiem 2,5 l o mocy 185 KM, Amerykanie będą musieli zapłacić 21,5 tys. dolarów, czyli niecałe 67 tys. zł. Najbogatsza odmiana z motorem V6 wyceniona została na ok. 30 tys. dolarów (ok. 94 tys. zł).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy