Luksus dla oszczędnych

Na salonie genewskim będzie miała miejsce nie tylko europejska premiera Lexusów LS460 i GX300. Przede wszystkim po raz pierwszy pokazany zostanie produkcyjna wersja hybrydowego GS450h.

LS460 to już czwarta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód ten napędzany jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4.6 l oraz mocy 380 KM. Jednocześnie jest to jedna z najekonomiczniejszych jednostek ośmiocylindrowych na rynku - żużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić tylko 10.8 l/100 km. Silnik współpracuje z pierwszą na świecie automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów.

Z kolei RX 350, który trafi na rynki europejskie w kwietniu, napędzany jest nowym silnikiem V6 o pojemności 3.5 l o mocy 276 KM i momencie 342 Nm. Ma on zużywać o 8 procent mniej paliwa od poprzedniego RX 300

Hitem stoiska Lexusa będzie jednak GS450h, który właśnie w Genewie będzie miał światową premierę.

To pierwszy luksusowy sedan o umieszczonym z przodu hybrydowym zespole silnikowym i tylnym napędzie.

Reklama

Pod maską GS450h pracuje 3.5-litrowy silnik V6 oraz jednostka elektryczna. W sumie dysponują one mocą 340 KM, co umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w czasie krótszym niż 6 sekund.

Napęd hybrydowy zapewnia więc osiągi typowe dla jednostki V8 przy zużyciu paliwa charakterystycznym dla dwulitrowego silnika czterocylindrowego - w cyklu mieszanym ma to być niespełna 8 l/100 km.

Lexus GS450h trafi do europejskich salonów wczesnym latem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | luksus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy