Lancer dla kierowców rajdowych

Mitsubishi wprowadza na polski rynek rajdową wersję lancera evo RS. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) lancer evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej mocną konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Reklama

Mitsubishi lancer evolution RS w opcji F24 kosztuje 175 000 zł i jest doskonałą bazą do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.

Lancer evo RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4) - między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 - zmodyfikowane w największym stopniu.

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw ("kit") służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki.

Rajdówka w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Lancer evo RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18-calowe aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18-calowe wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17-calowe hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł.

Auto można zamówić w 2 kolorach: niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym.

Lancer evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors. Ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.

Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi | kierowca rajdowy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje