Koniec z Volvo dla emerytów. Oto S60 Polestar!

Volvo konsekwentnie walczy z wizerunkiem producenta nudnych pojazdów dla statecznych kierowców. Już w przyszłym roku do sprzedaży trafią modele S60 i V60 w usportowionej wersji Polestar!

Takie zabiegi stylistyczne, jak charakterystyczny lakier, dodatkowy pakiet spoilerów czy 20-calowe felgi ze stopów lekkich widoczne są na pierwszy rzut oka. Co zmieniło się w konstrukcji pojazdów?

Reklama

By zapewnić większa precyzję prowadzenia zastosowano sztywniejsze (aż o 80 proc!) sprężyny i specjalne amortyzatory Ohlins. Z przodu pojawiły się tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm i sześciotłoczkowe zaciski opracowane przez Brembo.

Układ hamulcowy ma sporo pracy, bowiem pod maską znalazł się benzynowy, turbodoładowany, sześciocylindrowy motor (z rodziny T6) o mocy 350 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm oferowanym przy 2 800 obr./min. Wydech - o średnicy 2,5 cala - wykonano ze stali nierdzewnej.

Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej skrzyni biegów (obsługiwanej manetkami przy kierownicy) i międzyosiowego sprzęgła typu Haldex.

Osiągi aut robią wrażenie. Oba przyspieszają do 100 km/h w 4,9 s i rozpędzają się do, limitowanej elektronicznie, prędkości maksymalnej 250 km/h. Osiągnięcie 200 km/h ze startu stojącego zajmuje im jedynie 17,7 s.

Samochody trafią na wybrane rynki w czerwcu przyszłego roku. Auta oferowane będą m.in. w USA, Kanadzie, Holandii, Japonii i Wielkiej Brytanii.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje