Koniec silnika 1.4 TSI. Zobacz, co go zastąpi!

W Wiedniu trwa właśnie 37. już sympozjum naukowe skupiające konstruktorów jednostek napędowych. W centrum kongresowym Hofburg przedstawiciele Volkswagena zaprezentowali nową generację benzynowych silników TSI.

Silnik EA211 TSI evo
Silnik EA211 TSI evoInformacja prasowa (moto)

Jednostka o pojemności 1,5 l zastąpić ma w ofercie popularny motor 1,4 TSI, który aż dwukrotnie (w latach 2009 i 2010) zwyciężał w prestiżowym konkursie Intrnational Engine of ty Year. Nowa rodzina jednostek otrzymała oznaczenie EA211 TSI evo.

Pierwsze silniki z nowej rodziny pojawią się w osobowych modelach Volkswagena jeszcze w tym roku. Początkowo klienci będą mieli do wyboru dwie wersje: 96 kW (130 KM) i 110 kW (150 KM).

Jednostka 1.5 TSI ma być pierwszym na świecie, produkowanym na masową skalę, benzynowym silnikiem z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Zmodyfikowano również konstrukcję chłodnicy powietrza doładowującego. Dzięki tym zabiegom maksymalny moment obrotowy - 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min i dostępny aż do 4500 obr./min, co zapewnia świetną elastyczność.

Rodzina EA211 TSI evo wyposażona została w nową, czwartą już, generację bezpośredniego wtrysku paliwa z nowymi wtryskiwaczami (średnica końcówki 6 mm). Układ pracuje pod ciśnieniem 350 barów, co pozwala na skrócenie czasów i dawek wtrysków. To z kolei poprawia skład mieszanki i pozwala zredukować poziom emisji spalin.

By zmniejszyć tarcie wewnętrzne, tuleje cylindrowe wykańczane są w technologii APS (atmospheric plasma spray) polegającej na nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie i zapewniającej wyższą odporność na procesy korozyjne. Dzięki temu jednostki z nowej serii mają być przystosowane do długotrwałej pracy w układach hybrydowych, w których silniki o zapłonie iskrowym rzadko osiągają optymalne temperatury pracy.

EA211 TSI evoInformacja prasowa (moto)

Jednostki EA211 TSI evo otrzymały również system dezaktywacji cylindrów ACT i - sterowany hydraulicznie (tzw. wariator) układ zmiennych faz rozrządu. Nowością są też, sterowana elektronicznie, pompy oleju i cieczy chłodzącej o zmiennej wydajności.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas