Jeździliśmy nową "trójką"

W Sokolnikach koło Wielunia Audi zaprezentowało dziennikarzom drugą generację modelu A3. Cztero- i sześciocylindrowe silniki o mocy do 184 kW (250 KM), napęd quattro i nowa sportowa skrzynia biegów DSG z automatyczną zmianą biegów to najważniejsze walory nowej "trójki".

Pierwsza generacja Audi A3 pojawiła się w 1996 roku i szybko stało się liderem w swoim segmencie rynkowym. Nowe A3 ma za zadanie nie tylko zainteresować właścicieli dotychczasowej generacji, ale również znaleźć nowych nabywców. Aby ten cel osiągnąć, konstruktorzy nowego modelu położyli nacisk przede wszystkim na przyjemność jazdy, dynamiczny wygląd zewnętrzny i wygodne, sportowe wnętrze oraz bogatą ofertę silnikową.

Czym więc różni się nowy model od dotychczasowego? Zwiększono o 65 milimetrów rozstaw osi, większa o 30 milimetrów jest szerokość i zredukowano o 10 milimetrów wysokość. Proporcje to pozwalają uznać nową A "trójkę" za klasyczne coupé. Wrażenie to wzmacniają ponadto krótsze zwisy oraz zdecydowanie mocniej pochylony słupek tylny.

Przednią część pojazdu zdominowały reflektory wykonane z przezroczystego szkła. Ich górne krawędzie skierowane do środka nadają obliczu A3, z typową dla Audi podwójną kratką wlotu powietrza, "ofensywny" charakter.

Reklama

Sam grill również przeszedł znaczną ewolucję: zewnętrzne krawędzie górnego i dolnego segmentu połączone zostały ze sobą w widoczny sposób przy pomocy dwóch uwypuklonych linii na zderzaku.

Część tylna to duże i szeroko rozmieszczone tylne światła. W porównaniu z modelem poprzednim są szersze i bardziej płaskie, z boku wznoszą się łagodnym łukiem do tyłu.

Stylistykę wnętrza nowego Audi A3 cechuje sportowy charakter i elegancja. Wrażenie to potęgują umieszczone niżej niż w poprzednim modelu fotele oraz wysoka, szeroka konsola środkowa. Poszerzenie rozstawu osi o 65 milimetrów pozwoliło na zwiększenie długości wnętrza (+55 milimetrów).

Odczuwalne dla komfortu pasażerów jest także zwiększenie szerokości auta (+30 milimetrów). porównaniu z poprzednim modelem najbardziej zyskali pasażerowie tylnej kanapy dzięki większej swobodzie na poziomie kolan (+29 milimetrów). Zwiększyła się również przestrzeń na wysokości ramion pasażerów - z tyłu +23, z przodu +42 milimetrów. Pojemność bagażnika nowego A3 wynosi 350 litrów, a po złożeniu kanapy tylnej nawet 1 100 litrów.

Nowe Audi A3 dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: "Attraction", "Ambition" oraz "Ambiente". Wersje te różnią się elementami wyposażenia, kolorystyką lakierów i tapicerek, materiałami, obręczami kół oraz kierownicam.

Dzięki regulowanej w poziomie i w pionie kolumnie kierownicy oraz regulacji wysokości i odległości fotela kierowcy w nowym audi siedzi się bardzo wygodnie. Także dzięki ergonomicznym fotelom.

Oferta silnikowa to jednostki: 3,2 litra (silnik V6 o mocy 250 KM), 2,0 litra (silnik FSI o mocy 150 KM), 1,6 litra (silnik o mocy 102 KM), 2,0 litra TDI (silnik o mocy 140 KM) i 1,9 litra (silnik TDI o mocy 105 KM).

W zależności od wersji silnika do wyboru jest 5- lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów oraz Tiptronic. Ta 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów to wyjątek w klasie kompakt.

Najsilniejsze jednostki napędowe mogą być wyposażone w nową sekwencyjną skrzynię biegów DSG. To nowoczesne przeniesienie siły napędowej pozwala, dzięki zastosowaniu podwójnego sprzęgła elektrohydraulicznego na szybką zmianę biegu bez przerywania siły ciągu.A3 dostępne jest również ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro.

I na koniec coś o cenach. Nie są - jak to u Audi - zbyt niskie. Najtańsza wersja (A3 z silnikiem 1,6) kosztuje 16.900 euro czyli około 75 tys. zł, a najdroższa (2,0 TDI ze skrzynią DSG) 27.353 euro czyli ponad 121 tys. zł. Cena modelu 3,2 V6 nie jest jeszcze znana.

TUTAJ nasza fotogaleria Audi A3.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: quattro | DSG | trójka | trojka | skrzynia | silnik | skrzynia biegów | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy