Jeszcze mocniejsze evo X!

Mitsubishi wprowadza do sprzedaży, nowe mocniejsze wersje modelu lancer evolution X - MR GT330 i limitowaną serię GSR GT360 "ATTACK".

Na starym wojskowym lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą zorganizowano dynamiczny pokaz tych pojazdów.

Reklama

Zaproszeni dziennikarze, wśród których nie mogło zabraknąć wysłanników INTERIA.PL, mogli m.in. wypróbować Lancera Evolution RS, przejechać się rajdówką Tomasza Czopika - z nim samym na miejscu pilota, a także wypróbować 300-konne lancera GSR i lancerem ralliart.

Na zakończenie odbył się niezapomniany rajd po lesie rajdowym lancerem evolution X z Pawłem Dytko w roli kierowcy.

Oto filmowy zapis z tego wydarzenia:

Lancer evolution MR GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm jest wyposażony w sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnię Twin Clutch SST (TC-SST). To nie lada gratka dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym.

Z kolei lancer evolution GSR GT360 "ATTACK" dysponuje mocą 360 KM a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Bazą do budowy tej odmiany Lancera Evolution była wersja GSR z 5-biegową manualną przekładnią. Lancer Evolution GSR GT360 "ATTACK" przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy.

W obu odmianach zastosowano układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC).

W GSR GT360 "ATTACK" dla bezpieczeństwa zamontowano zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin.

Lancer evolution GT360 "ATTACK" to ekskluzywna seria limitowana - powstanie jedynie 10 egzemplarzy tego auta.

Lancer evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.

Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 i MR TC-SST w porównaniu do wersji GSR 5 MT, GSR GT 350 i GSR GT360 "ATTACK oferuje dodatkowo między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, nawigację z twardym dyskiem, sterowanie radiem w kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego.

Oto ceny wszystkich 5 wersji tego modelu (w tym dwóch nowych):

Lancer evolution GSR 5 MT - 169 990 zł

Lancer evolution GSR GT 350 - 193 990 zł

Lancer evolution GSR GT360 "ATTACK" - 196 990 zł

Lancer evolution MR TC-SST - 202 990 zł

Lancer evolution MR GT330 - 211 990 zł

Dowiedz się więcej na temat: firmy | mitsubishi | GSR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje