Jeszcze lepsze porsche!

Porsche poddało liftingowi modele 997 carrera i carrera S.

Oczywiście po firmie ze Sttutgaru nie spodziewamy się rewolucji i... nie jesteśmy zaskoczeni. Przynajmniej jeśli chodzi o zmiany stylistyczne.

Reklama

Natomiast zmiany w zakresie techniki są już spore. Przede wszystkim jednostki napędowe otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Dotychczas technologię tę stosowano tylko w silnikach typu V napędzających cayenne.

Bezpośredni wtrysk daje nie tylko mniejsze zużycie paliwa ale i większą moc. 3.6-litrowy bokser w carrerze ma teraz 345 KM (o 20 KM więcej niż poprzednio), zaś 3.8-litrowa jednostka z carrery S dysponuje mocą 385 KM (o 30 KM więcej niż dotychczas). Teraz samochód ten może przekroczyć prędkość 300 km/h.

W walce z konkurencją niemieccy inżynierowie sięgnęli po nową broń o nazwie Doppelkupplungsgetriebe (w skrócie PDK). Dostępna w opcji PDK to nic innego, jak dwusprzęgłowa skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach. Umożliwia ona zarówno ręczną, sekwencyjną zmianę biegów (za pomocą przycisków na kierownicy lub lewarka), jak i może działać całkowicie automatycznie. PDK zastąpi stosowaną dotychczas skrzynię typu Tiptronic S. Co ciekawe, mimo dwóch biegów więcej PDK waży o 10 kg mniej niż Tiptronic.

Nowa skrzynia, dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł jest bardzo szybka. Średnio czas zmiany biegu jest o 60 procent krótszy niż w klasycznej skrzyni automatycznej. Przekłada się to oczywiście na czasy przyspieszeń. Carrera S przyspiesza do 100 km/h w 4.5 s, czyli o 0.2 s szybciej niż samochód z tradycyjną, manualną skrzynią 6-stopniową i aż o 0.8 s szybciej niż auto z Tiptronikiem S.

A jeśli dla kogoś to wciąż za wolno, będzie mógł zamówić auto z pakietem Sport Chrono Package Plus, który m.in. obejmuje system Launch Control, czyli kontroli startu. Dzięki temu układowi, który optymalizuje zmianę biegów i redukuje poślizg czas sprintu do 100 km/h spada do 4.3 s.

Do nie koniec ulepszeń. System Porsche Stability Management (PSM) rozszerzono o układ BA (Brake Assistant) oraz Brake Pre-Filling. Odpowiadają one za zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym po gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu oraz zwiększeniu siły hamowania, gdy układ uzna, że sytuacja jest awaryjna (kierowca szybko, ale niewystarczająco mocno nacisnął pedał hamulca). Wcześniej układy te były dostępne tylko w carrerze 4 i turbo. Uzupełnieniem zmian w układzie hamulcowym jest zastosowanie tarcz o większej średnicy.

A wygląd? Nowe porsche najłatwiej rozpoznać po nowych kołach, większych lusterkach oraz światłach typu LED to jazdy dziennej oraz w tylnych lampach zespolonych. Oświetlenie tego typu wraz z biksenonami będzie standardem we wszystkich carrerach. O opcji znajdzie się natomiast układ doświetlania zakrętów.

Nowe porsche carrera to nie tylko samochód do sportowej jazdy. Montowany standardowy system Porsche Communication Management umożliwia podłączenie m.in. ipoda, telefonu (przez Bluetooth) czy USB. W opcji natomiast oferowany jest... tuner TV.

Dowiedz się więcej na temat: modele | układ | carrera | porsche

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje