Japońskie pudełko Suzuki

Suzuki wprowadza do sprzedaży na terenie Japonii najnowszą odmianę swojego popularnego auta miejskiego - Wagon R. Samochód różni się diametralnie od swojego poprzednika, prezentując typowe dla "kraju kwitnącej wiśni" geometryczne nadwozie, przypominające pudełko na kołach.

Suzuki Wagon R w wersji 2004 dostępne będzie w dwóch odmianach - z napędem na przednią oś (2WD) lub na cztery koła (4WD) oraz w dwóch wersjach silnikowych - o mocy 54 KM i 60 KM (z turbosprężarką). Na japońskim rynku pojawi się też usportowiona wersja Wagon R RR odpowiednio stylizowana i dysponująca wyższym momentem obrotowym.

Wagon R stanowi podporę koncernu Suzuki na rodzimym rynku sprzedaży. Auto cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród mieszkańców dużych aglomeracji miejskich, gdzie niewielkie rozmiary pojazdu przy całkiem dobrym poziomie jego funkcjonalności stanowią silne argumenty przetargowe.

Nadwozie nowego Wagona R mierzy 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i 

1645 mm (1655 mm w przypadku wersji 4WD i 1635 mm w wersji RR) wysokości. Przy rozstawie osi 2360 mm konstruktorom Suzuki udało się uzyskać sporą przestrzeń we wnętrzu pojazdu i całkiem wysoki poziom komfortu podczas podróży tym niewielkim autem. Samochód nie waży dużo (od 800-840 kg w wersji 2WD, od 850-890 kg w wersji 4WD i od 850-910 kg w odmianie RR) i nawet niewielki, 0,6-litrowy silnik wystarcza do przyjemnej jazdy po mieście.

Trzycylindrowa jednostka DOHC 12v o pojemności 658 ccm (do wszystkich wersji posłużył ten sam silnik, jednak występuje on w różnych konfiguracjach) dysponuje mocą 54 KM (40 kW) przy 6500 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 63 Nm przy 3500 obr/min. W wersji z turbosprężarką moc maksymalna wzrasta do 60 KM (44 kW) przy 6000 obr/min, a moment obrotowy do 83 Nm przy 3000 obr/min. W sportowej odmianie Wagon R RR z tej samej jednostki udało się "wyciągnąć" jeszcze odrobinę więcej - moc 64 KM (47 kW) przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 3500 obr/min.

Mimo, że piszemy o samochodzie z rynku japońskiego, to nowy Wagon R nie będzie bez znaczenia również dla naszego kraju. Przypomnijmy bowiem, że jest to samochód konstruowany pod okiem General Motors, którego odpowiednikiem w gamie Opla był model Agila. Nie inaczej będzie zapewne i tym razem, co oznacza, że w gliwickiej fabryce Opla może ruszyć produkcja nowych wersji Agili, przypominających prezentowanego przez nas Suzuki Wagon R 2004. Prawdopodobnie nie nastąpi to jednak wcześniej niż za dwa lata. Obecnie sprzedawana w Europie wersja Wagon R wytwarzane jest natomiast w Budapeszcie. Całkiem możliwe, że na Węgry trafi też produkcja nowej generacji tego auta.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nadwozie | Auta | wagon | Suzuki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy