Jaguar XFR-Sportbrake. Lepszy niż RS6 i AMG 63?

Na kilka dni przed premierą auta na salonie genewskim Jaguar opublikował oficjalne informacje dotyczące sportowej odmiany XFR-S Sportbrake.

Czym imponować może pojazd stworzony, by konkurować z Audi RS6 Avant i Mercedesem E63 AMG Estate?

Reklama

Sportowe kombi Jaguara napędzane jest znanym z sedana, doładowanym kompresorem silnikiem V8 o pojemności 5 l. Jednostka rozwija moc 542 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 680 Nm. Standardowo samochód wyposażony będzie w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i aktywny dyferencjał.

Sprint do 100 km/h zajmuje autu 4,8 s. Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 300 km/h. Średnie zużycie paliwa oscyluje w okolicach 12,7 l/100 km.

W stosunku do sedana wprowadzono kilka modyfikacji technicznych. Nieco inna jest np. konstrukcja zawieszenia. By zminimalizować wpływ dodatkowej masy jego sztywność zwiększono aż od 30 proc.

Samochód oferowany będzie na 20-calowych kutych felgach ze stopów lekkich. Obręcze pomieścić muszą wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu.

Sprzedaż Jaguara XFR-S Sportbrake na rodzimym, brytyjskim rynku rozpocznie się 1 kwietnia. Ceny auta startują z pułapu 82 495 funtów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje