INTERIA.PL jeździ nową Corollą

Już dzisiaj dowiemy się jak jeździ nowa Corolla. W okolicach Marbelli koło Malagi rozpoczynają się właśnie jazdy testowe najnowszym samochodem Toyoty. Dziennikarze, wśród których jest także reporter INTERIA.PL mają do dyspozycji pięć wersji nadwoziowych nowej generacji Corolli i całą paletę odmian silnikowych. Która przypadnie nam najbardziej do gustu? Wszystko wskazuje na model T-sport o imponujących osiągach, jednak najpierw postaramy się wypróbować każdą wersję, a nasze wrażenia z jazdy opublikujemy już wkrótce. Wczoraj natomiast podczas konferencji prasowej dowiedzieliśmy się jakie są plany Toyoty Motor Poland w 2002 roku.

Dziewiąta generacja nowej Corolli jest już w sprzedaży. Najtańsza, bazowa wersja kosztuje 46990 zł i cieszy się dość dużym zainteresowaniem. Według Jana Okulicza z TMP w 2002 roku nabywców w Polsce powinno znaleźć 10 tysięcy modeli Corolli. W sumie Toyota chce w przyszłym roku sprzedać w naszym kraju 20 tysięcy aut (w br. do listopada sprzedano 15300 sztuk) i wszystko wskazuje na to, że jej się to uda. Co roku bowiem - pomimo ogromnego kryzysu na motoryzacyjnym rynku i znacznego spadku sprzedaży - japoński koncern notuje coraz lepsze wyniki. Nie inaczej ma być w 2002 roku.

Reklama

Największym atutem polskiego przedstawicielstwa Toyoty ma być właśnie Corolla, zwłaszcza te wersje produkowane w Wielkiej Brytanii (hatchbacki i sedany). Modele wytwarzane w Japonii (T sport, kombi i verso) są obciążone 35-procentowym cłem, co powoduje, że na naszym rynku są po prostu bardzo drogie. Dość powiedzieć, że model T-sport Corolli, który w sprzedaży znajdzie się na przełomie kwietnia i maja 2002 roku kosztować będzie ponad 80 tysięcy zł. Toyota przewiduje jednak przeniesienie produkcji pozostałych modeli do Europy w późniejszym okresie. W przyszłości na polskim rynku ma pojawić się też Corolla produkowana w Turcji (chodzi o wersje kombi). Zdaniem przedstawicieli japońskiego koncernu jakość tych aut niczym nie odbiega od tych wytwarzanych w Wielkiej Brytanii i w Japonii.

Największymi konkurentami nowej Corolli na rynku będzie Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 307, a także Fiat Stilo. Wszystkie te auta mają w naszym kraju porównywalną cenę. Jak w tym gronie znajdzie się Corolla? O tym przekonamy się w najbliższym czasie. My zaś już dzisiaj będziemy mogli ocenić, jak spisuje się ona na drodze. Naszymi wrażeniami nie omieszkamy się z Wami podzielić.

Dowiedz się więcej na temat: model T | jazdy | sport

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje