Idealnie zgrany kwartet

Nowa Laguna GT z układem czterech kół skrętnych - 4WS Active Drive - zostawia rywali daleko w tyle.

Wyjątkowa zwrotność, dynamika i niezrównana precyzja prowadzenia to trzy największe plusy nowej Laguny GT. A wszystkie te zalety zawdzięcza nowatorskiemu układowi jezdnemu 4WS Active Drive z czterema kołami skrętnymi. I choć cztery koła skrętne stosowano już w motoryzacji, to najnowszy układ jezdny Renault jest prawdziwym przełomem technologicznym. Dość powiedzieć, że Laguna GT wyposażona w system 4WS Active Drive w testach porównawczych przeprowadzonych przez prasę motoryzacyjną pokonała śmietankę segmentu aut sportowych z Porsche Boxterem S i Subaru Imprezą STI na czele.

Reklama

W czym tkwi sekret Laguny GT? W jeździe po trasie przy większych prędkościach (powyżej 60 km/h) skręt tylnych kół następuje w tym samym kierunku i czasie, w jakich skręcają się koła przednie. Auto stabilnie utrzymuje tor jazdy - prowadzi się jak po szynach. Dzięki równoległej reakcji wszystkich kół pokonywanie zakrętów wymaga o wiele mniejszego obrotu kierownicy. Wydatnie zmniejszone jest także ryzyko nad- i podsterowności. Dzięki oprogramowaniu sterującemu układem kierowniczym dostosowanym do sportowego stylu jazdy Laguna GT nienagannie reaguje na szybkie, krótkie ruchy kierownicą i bardzo dobrze sprawdza się także wtedy, gdy trzeba ominąć przeszkodę nagle pojawiającą się na drodze. Dodatkowo świetne ustawienie zawieszenia o dobrze dobranej twardości ogranicza przechyły boczne przy pokonywaniu zakrętów i zwiększa poczucie bezpieczeństwa jazdy.

Natomiast kiedy prędkość spada poniżej 60 km/h, koła Laguny GT skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Dzięki temu średnica zawracania Laguny GT została zmniejszona o 10% w porównaniu ze standardowym układem jezdnym i wynosi 10,8 m. Laguna GT z systemem 4WS Active Drive, mimo swych rozmiarów, wykonuje ciasne manewry parkowania tak zwinnie jak małe samochody miejskie.

Pisząc o przyjemności jazdy Laguną GT, nie można nie wspomnieć o świetnych silnikach. Model ten dostępny jest w wersji diesel - 2.0 dCi o mocy 178 KM i imponującym momencie obrotowym 400 Nm, lub wersji benzynowej - 2.0 turbo o mocy 204 KM. Konstruktorzy zadbali o wyjątkową wszechstronność obu tych jednostek, która w codziennej jeździe przejawia się elastyczną, płynną pracą oraz szybką reakcją i zdecydowanym przyspieszeniem w jeździe sportowej.

Dość o mechanice, bo Laguna GT ma także wiele do zaoferowania w kwestiach estetycznych. Jej dynamiczny charakter podkreśla piękna linia z długą opadającą maską. Mocnym sportowym akcentem są opony Bridgestone Potenza na 18-calowych ażurowych alufelgach Celsium, przez które widać potężne tarcze hamulcowe. Dodatkowego pazura dodaje Lagunie GT masywny grill oraz detale, takie jak reflektory z czarnymi kloszami, boczne wyprofilowania błotników czy podwójna rura wydechowa. Grafitowo-szare wnętrze z trójramienną kierownicą, perforowanymi aluminiowymi pedałami oraz fotelami o wzmocnionym podparciu bocznym z wytłoczonym na oparciach oznaczeniem GT nie pozostawiają złudzeń co do sportowego charakteru tego auta.

Więcej informacji na temat nowej Laguny GT na www.renault.pl.

Dowiedz się więcej na temat: "Czterech" | jazdy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje