Idea Fiata

Samochody klasy MPV stają się coraz bardziej popularne. Nie dziwi więc fakt, że wszytskie koncerny chcą mieć taki pojazd w ofercie. Wkrótce także Fiat rozpocznie sprzedaż zbudowanego na bazie punto - mikrovanie o nazwie Idea. 13 października we Florencji odbędą się jazdy testowe tym autem. Będzie tam także reporter INTERIA.PL.

Samochody klasy MPV (multi purpose vehicle) to według ekspertów auta, które w najbliższych latach zdominują rynek. Na pewno znaczącą rolę odegra na nim Idea, która nie dość, że jest niebrzydkim pojazdem, to jeszcze jej cena (zapowiadano, że będzie niższa od 10 tysięcy euro) stwarza atrakcyjne warunki zakupu.

Reklama

Fiat Idea pojawi się w sprzedaży na przełomie 2003 i 2004 roku. Samochód kierowany jest głównie na rynki europejskie i to tych krajów, gdzie odbiorcy cenią sobie niedrogie, rodzinne pojazdy.

Nad samochodem tym konstruktorzy Fiata pracowali w ogromnej tajemnicy. W efekcie otrzymaliśmy auto o typowo kompaktowych wymiarach (niecałe 4 m długości, 1,7 m szerokości i 1,66 m wysokości), a jednak oferujące w swoim wnętrzu bardzo sporą przestrzeń dla całej rodziny i jej bagażu. Wystrój wnętrza jest utrzymany w ciepłych i przyjaznych kolorach, a materiały, które posłużyły do jego wykończenia prezentują dobry gatunek, mieszcząc się równocześnie w niskich kosztach.

Ponadto konstrukcja pojazdu umożliwia różnorodne konfigurowanie siedzeń, przez co auto zyskuje na ogólnej funkcjonalności i świetnie sprawdza się podczas przewożenia różnych ładunków. Idea dysponuje też bogatym wyposażeniem podnoszącym standardy bezpieczeństwa i komfortu. Znajdzie się tam sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie okienne, chroniące również pasażerów jadących z tyłu), standardowo montowane systemy ABS z EBD, asystent hamowania oraz opcjonalne ESP (stabilizacja jazdy). Ponadto zautomatyzowana przekładnia działająca zarówno w trybie sekwencyjnym, jak i automatycznym, dzielona klimatyzacja oraz Cruise Control, czyli system automatycznego utrzymywania prędkości na dłuższych trasach.

W zakresie komfortu Fiat Idea oferuje swoim użytkownikom łatwy dostęp do wnętrza, podwójną podłogę, w której znalazły się specjalne schowki (w całym aucie jest ich aż 25), regulowaną kolumnę kierownicy i fotela kierowcy, 2510-milimetrowy rozstaw osi, gwarantujący maksymalnie stabilną jazdę i dużą przestrzeń we wnętrzu, przesuwane tylne siedzenie oraz wysoki dach, umożliwiający kierowcy zajęcie maksymalnie wysokiej pozycji, zapewniającej jak najlepszą widoczność w czasie jazdy.

Fiat Idea zadebiutuje na rynku z gamą nowoczesnych i oszczędnych silników. Początkowo będą to dwie jednostki - 1.4 16v oraz produkowany w Bielsku-Białej 1.3 Multijet 16v. W późniejszym okresie dołączą do nich silniki 1.2 16v oraz 1.9 JTD Multijet.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

362705

Dowiedz się więcej na temat: Fiat Idea | reporter | jazdy | samochody | fiat | idea | Fiata

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama