Hyundai Sonata Hybrid. Z bateriami na dachu

Hyundai zaprezentował kolejny ze swoich zelektryzowanych modeli - Sonatę Hybrid. Na tle konkurencji model wyróżnia kilka nietypowych rozwiązań.

Z zewnątrz odmianę hybrydową poznamy po przeprojektowanym pasie przednim z innym wzorem osłony chłodnicy i wkomponowanym w tylną klapę spojlerem. Inne są również - zarezerwowane dla hybrydy - obręcze kół ze stopów lekkich.

Znakiem szczególnym Sonaty Hybrid są zabudowane w dachu panele słoneczne. Ich zadaniem jest stałe doładowywanie akumulatorów. Wg Hyundaia codziennie ładując baterie przez 6 godzin panele słoneczne potrafią zwiększyć zasięg jazdy o 1300 km rocznie. To około 6 km dziennie.

Samochód ma pod maską benzynowy silnik 2,0 l GDi generujący 150 KM i 188 Nm. Jednostkę wspomaga elektryczny silnik trakcyjny, który rozwija 51 KM i 202 Nm. W sumie, biorąc pod uwagę różnicę prędkości obrotowych przy maksymalnych osiągach, kierowca ma do dyspozycji moc około 195 KM.

Reklama

Sonata Hybrid wyposażona została w system ASC. Chodzi o specjalne oprogramowanie w jednostce sterownia napędem hybrydowym (Hybrid Control Unit), kontrolujące pracę elektrycznego silnika trakcyjnego. Jego zadaniem jest wyrównanie prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów, co ostatecznie skraca czas zmiany biegów o nawet 30 proc. i zdecydowanie wydłuża żywotność samej przekładni (minimalizacja tarcia).

Kolejny z wyróżników Sonaty Hybrid to funkcja "cyfrowego kluczyka". Z poziomu aplikacji na smartfona - korzystając z komunikacji Bluetooth Low Energy (BLE) - użytkownicy mogą np. zablokować i odblokować pojazd, aktywować alarm, a nawet uruchomić silnik. Chodzi o to, by można było korzystać z pojazdu bez konieczności wożenia ze sobą standardowego kluczyka. System wykorzystuje technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Bezprzewodowa transmisja danych NFC odbywa się tylko wtedy, gdy urządzenie i czytnik są umieszczone kilka centymetrów od siebie.

Na liście wyposażenia znajdziemy też m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą (z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów) czy system ostrzegający przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu. 


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy