Hybryda na WTM

Toyota ogłosiła, że liczba zamówień na nowego priusa drugiej generacji w pierwszym miesiącu sprzedaży tego modelu na japońskim rynku osiągnęła poziom 17.500 sztuk. Wynik ten aż sześciokrotnie przewyższał oficjalne plany sprzedaży Toyoty!

Polska premiera tej hybrydowej toyoty odbędzie się podczas zbliżających się Warszawskich Targów Motoryzacyjnych.

Dzięki hybrydowemu napędowi, Prius może rozpędzić się od 0-100km/h w 11 sekund i zużyć 4,5 litra benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Prius uznawany jest za najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem na rynku oraz za auto wyznaczające nowy kierunek w motoryzacji.

Poprzez połączenie indywidualności sedana z przestronnością kombi, nowy, większy samochód łączy w sobie cechy obu tych aut. Nadal istnieją zbieżności wizualne i techniczne z modelem poprzednim.

Aerodynamika odgrywa kluczową rolę w poprawie ekonomiki jazdy dzięki czemu Prius ma wiodący w swej klasie współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,26. Prius spełnia wszystkie wymogi Euro IV ze znacznym zapasem - emisje NOx i HC są 88,8% poniżej EURO IV i ogromne 93% poniżej poziomu Euro IV dla silników diesla. Zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 4,3 l/100km w cyklu pozamiejskim i 5,0 l/100km w cyklu miejskim. Biorąc pod uwagę ogólną emisję spalin, Prius jest najczystszym samochodem na świecie (w porównaniu z samochodami z silnikiem spalinowym).

Prius będzie wyposażony w elektroniczny pakiet bezpieczeństwa, włączając w to elektroniczny system hamulcowy. Centralny "umysł" koordynuje wszystkie elektroniczne systemy by uzyskać znacznie szybszą i prawidłową reakcję pojazdu co będzie miało zarazem istotne znaczenie dla uniknięcia ewentualnych wypadków.

Nawigacja DVD z ekranem dotykowym oraz system RDS-TMC (Radio Data System-Traffic Message Channel) zapewnia optymalny dobór trasy podróży poprzez wybór najmniej zatłoczonych dróg. Kierowca może również otrzymywać wiadomości na temat korków. Usługa RDS-TMC jest dostępna w Danii, Niemczech, Holandii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii.

Nowa Toyota Prius jest wyposażona w system hybrydowy rozwinięty zgodnie z rewolucyjną koncepcją połączenia silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym. Dotychczasowe silniki hybrydowe polegały na silniku spalinowym korzystając z silnika elektrycznego jako pomocniczego. Jednak w nowej Toyocie Prius system HSD zwiększa rolę silnika elektrycznego. Ponieważ hybrydowy silnik używa motoru elektrycznego jako głównego źródła mocy, dzięki temu jazda jest znacznie bardziej płynna szczególnie w trybie EV (Electric Vehicle). Przyspieszenie jest zdecydowane lecz "gładkie" szczególnie w granicach 50-80 km/h, a poziom głośności oraz wibracje są minimalne.

Reklama

Przeczytaj również nasz materiał Prius II w tej samej cenie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: hybryda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy