Honda: nowy silnik, nowa limuzyna

W ostatnim czasie firma Honda prezentuje na swoim rodzimym rynku sporo nowości. To wzmożenie aktywności japońskiego producenta spowodowane jest chęcią wzmocnienia pozycji Hondy w Japonii, a tym samym zwiększenia globalnej sprzedaży pojazdów tej marki.

Od pewnego czasu pojawiały się też głosy krytyki, sugerujące zaniedbywanie przez Hondę japońskiego klienta na rzecz innych światowych rynków. Dzisiejsza prezentacja nowego silnika benzynowego 3.0 V6 i-VTEC, który jutro zadebiutuje na japońskim rynku wraz z nową wersją modelu Inspire to fakty, które mają zaprzeczyć wspomnianym pogłoskom.

Reklama

Nowy, trzylitrowy silnik V6 wykorzystuje inteligentny system zarządzający pracą cylindrów i-VTEC ("intelligent" VTEC). Pozwala on na użycie wszystkich sześciu cylindrów na przykład w momencie przyspieszania, natomiast podczas ekonomicznej jazdy ograniczenie pracy do zaledwie trzech cylindrów.

Dzięki temu jednostka może poszczycić się bardzo korzystnymi parametrami zużycia paliwa, nie przekraczającymi średnio 8,6 litra benzyny na 100 km. Wartości te porównywalne są np. z czterocylindrowym silnikiem 2.4 wykorzystywanym w Hondzie Accord.

Równocześnie nowa jednostka spełnia najsurowsze normy ekologiczne, które będą obowiązywały dopiero w 2010 roku.

Silnik 3.0 V6 i-VTEC dysponuje mocą 250 KM (184 kW) oraz maksymalnym momentem obrotowym 296 Nm.

Jednostka zadebiutuje na rynku wraz z nową wersją eleganckiej limuzyny Inspire. Już jutro nowy samochód pojawi się w salonach sprzedaży Hondy na terenie Japonii. Na "pokładzie" luksusowej hondy znajdzie się specjalny program antykolizyjny CMS (Collision Mitigation Brake System), który wyczuwa zbliżającą się kolizję i uaktywnia automatyczne wspomaganie hamulców, aby zminimalizować skutki ewentualnej kraksy. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ

Dowiedz się więcej na temat: jednostka | limuzyna | limuzyny | silnik | Honda

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje