GTI dla oszczędnych! Nowy Volkswagen Golf GTD

Na salonie motoryzacyjnym w Genewie zadebiutuje oficjalnie "Golf GTI dla oszczędnych", czyli usportowiona, wysokoprężna odmiana GTD.

Źródłem napędu jest nowy, dwulitrowy silnik TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Jednostka rozwija moc 184 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm dostępnym w zakresie od 1750 obr./min do 3250 obr./min. To równo o 14 KM i 30 Nm więcej, niż w Golfie GTD poprzedniej generacji.

W układzie przeniesienia napędu pracować może ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów, lub zautomatyzowana, sześciostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Napęd trafia wyłącznie do kół przedniej osi.

Wyposażony w ręczną skrzynię biegów samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s, niezależnie od zastosowanej przekładni prędkość maksymalna to 230 km/h.

Reklama

Samochód - przynajmniej wg oficjalnych danych - charakteryzuje się bardzo niewielkim apetytem na paliwo. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,2 l/100 km (4,7 w przypadku skrzyni DSG), czyli 1,1 l mniej niż w poprzedniej generacji.

Nowy Golf GTD trafi do sprzedaży w czerwcu. Ceny auta na rodzimym rynku startować będą z poziomu 29 350 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GTI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy