Gorące wersje ibizy

W okolicach Barcelony Seat zorganizował prezentację czterech nowych wersji ibizy.

Nowości to ibiza cupra, ibiza FR, ibiza bocanegra i ibiza z wykonanym w technologii common-rail silnikiem 1.6 TDI. Do Polski samochody te trafią po wakacjach. Wtedy też poznamy ich ceny.

Reklama

Ibiza FR to usportowiona wersja napędzana silnikiem 1.4 TSI (turbo) o mocy 150 KM i momencie 220 Nm (w zakresie 1250-4500 obr/min). Jednostka ta współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią typu DSG.

Ibiza FR występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako trzydrzwiowa (SC o masie 1167 kg) i pięciodrzwiowa o masie 1192 kg. W zależności od nadwozia minimalnie różnią się osiągi. Ibiza FR SC przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s oraz osiąga 212 km/h. Wersja pięciodrzwiowa jest odpowiednio o 0,1 s oraz 1 km/h wolniejsza.

Auto, niezależnie od liczby drzwi, ma zużywać średnio 8,1 l/100 benzyny w cyklu miejskim i 6,3 l/100 km - w cyklu mieszanym.

Jeszcze więcej wrażeń niesie ibiza cupra. Pod maską tego samochodu pracuje ten sam, doładowany silnik 1.4 TSI, tym razem generujący 180 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego (między 2000 a 4500 obr/min). Cupra dostępna jest tylko w wersji trzydrzwiowej i również wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię DSG. Samochód ten przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie paliwa (według danych producenta) ma wynosić 8,3 l/100 km w mieście i 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Auto waży 1172 kg.

Warto zauważyć, że to właśnie w ibizie po raz pierwszy w całej grupie Volkswagena połączono silnik 1.4 TSI z siedmiostopniowym DSG, po raz pierwszy zastosowano również jednostkę 1.4 TSI o mocy aż 180 KM.

Autem o odmiennym charakterze od FR i cupry jest kolejna nowość, czyli ibiza 1.6 TDI. Tym samym ibiza doczekała się wreszcie wysokoprężnego silnika wykonanego w technologii common-rail. 90-konna jednostka (moment obrotowy 230 Nm w zakresie 1500-2500 obr/min) zastąpiła stary silnik o tej samej mocy i pojemności 1.9, wykorzystujący pompowtryskiwacze. Nowa jednostka jest bardziej cicha i ekonomiczna, a przez to emituje mniej spalin.

Ibiza 1.6 TDI ma zużywać w mieście tylko 5,1 l oleju napędowego na 100 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa ma spaść do 4,2 l/100 km. A to wszystko przy zupełnie przyzwoitych osiągach - auto przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s oraz osiąga 178 km/h.

Ostatnią nowością w gamie seata ibizy jest wersja o nazwie bocanegra. Ta historyczna nazwa nawiązuje do modelu 1200 sport, który pojawił się po raz pierwszy w 1975 roku. Ibiza w tej wersji, podobnie jak historyczny poprzednik, wyróżnia się czarnymi plastikowymi wstawkami na przednim zderzaku, ogromnym wlotem powietrza przechodzącym w przednią atrapę z logo marki. Samochód otrzymał również czarne lusterka oraz tylny zderzak. Te czarne elementy tłumaczą nazwę. Bocanegra to nic innego jak... "czarne usta".

Dowiedz się więcej na temat: gorąc | gorąca | "Czterech" | Czarne | jednostka | silnik | auto | Ibiza

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje