Golf V 4x4!

Volkswagen wprowadza do sprzedaży nowego Golfa z napędem na cztery koła. Pojazd początkowo będzie napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi, silnik benzynowy pojawi się w ofercie w późniejszym okresie.

Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wiskotycznego typu Haldex. To druga generacja tego typu napędu. Pierwsza zaprezentowana została w 1998 roku. Od tamtej pory VW sprzedał ponad 100 tysięcy samochodów z tym rozwiązaniem.

Reklama

Nowy Haldex ma być łatwiejszy w serwisowaniu i cichszy. Wydłużono również okresy międzyprzeglądowe.

Zanurzone w oleju sprzęgło wielopłytkowe jest w stanie przekazywać od 0 do 100 procent momentu obrotowego na tylną oś, w zależności od zapotrzebowania.

Początkowo Golf 4MOTION będzie dostępny z silnikami diesla o mocy 105 i 140 KM. Jesienią w sprzedaży znajdzie się również wersja z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Jednostki wysokoprężne współpracują ze standardową skrzynią sześciobiegową.

Z zewnątrz Golf 4x4 nie będzie w znaczący sposób odbiegał od wersji przednionapędowej. Wyróżniała go będzie jedynie podwójna końcówka rury wydechowej i napis 4MOTION na tylnej klapie. Samochód będzie można natomiast zamówić ze sztywniejszym i wyższym o 20 mm zawieszeniem.

Golf 4MOTION pojawi się w salonach w sierpniu. Jego cena będzie o 1500 euro wyższa od analogicznej wersji z napędem na jedną oś.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: silnik benzynowy | 4x4

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje