Genesis G90 – pierwszy model nowej marki

Niedawno Hyundai ogłosił powstanie luksusowej marki Genesis, a już dzisiaj zaprezentował oficjalnie pierwszy jej model.

Genesis G90 to zupełna nowość, ale wykorzystuje on już istniejące podzespoły, a także stworzone już miejsce na rynku. Bazuje on bowiem na przedłużonej płycie podłogowej Hyundaia Genesis, a w ofercie koreańskiego producenta zastąpi on flagowego Hyundaia Equusa.

Nowy model nawiązuje stylistycznie do Hyundaia Genesis - szczególnie z przodu widać duże podobieństwo. Auto prezentuje się bardzo elegancko również za sprawą sporych rozmiarów - G90 ma aż 5,2 m długości, ponad 1,9 m szerokości i prawie 1,5 m wysokości.

Wartości te zapowiadają bardzo przestronne wnętrze i, jak możemy domyślać się po pierwszych zdjęciach, takie też jest. Tym jednak, co bardziej przykuwa uwagę, jest jakość jego wykończenia. Śmiało można porównać ją do europejskich producentów premium - wszechobecna skóra (opcjonalnie półanilinowa) i wstawki z prawdziwego drewna podkreślają ekskluzywność Genesisa G90.

Reklama

Model ten może pochwalić się także pełną elektryczną regulacją wszystkich foteli (również z tyłu) - ten kierowcy można ustawiać w 22 płaszczyznach. Ciekawostką jest pierwszy na świecie system Smart Posture Caring, który automatycznie dostosowuje ustawienia kierownicy, fotela, lusterek oraz wyświetlacza head-up do konkretnej osoby (niestety obecnie ma być dostępny jedynie na rynku koreańskim).

Podróżujący z przodu mają dostęp do 12,3-calowego wyświetlacza systemu multimedialnego, natomiast dla siedzących z tyłu przygotowano dwa ekrany o przekątnej 9,2-cala. Można je obsługiwać przy pomocy pokrętła i przycisków umieszczonych na rozbudowanej konsoli centralnej z podłokietnikiem (bardzo przypomina ona rozwiązanie stosowane np. w BMW serii 7).

Pod maską Genesisa G90 znajdziemy trzy silniki benzynowe. Rolę podstawowego pełni dobrze znana jednostka 3.8 GDI o mocy 315 KM, rozpędzająca koreańską limuzynę do 100 km/h w 6,9 s. Dostępny jest także, kolejny dobry znajomy, 5-litrowy silnik, rozwijający 425 KM (sprint do 100 km/h w 5,7 s). Alternatywą jest nowoczesna, doładowana jednostka 3.3 T-GDI o mocy 370 KM (0-100 km/h w 6,2).

Wszystkie silniki współpracują z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią, a moc przekazywana jest na tylne koła. Opcjonalnie dostępny będzie również system 4x4, a także adaptacyjne zawieszenie.

Nowy Genesis G90 pojawi się najpierw w Korei, gdzie otrzyma nazwę EQ900. Jego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2016 roku, natomiast na pozostałych rynkach (już jako G90), zobaczymy go w drugiej połowie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Genesis G90
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama