Ford focus 2014. Zmiany w najlepiej sprzedającym się samochodzie świata

Mija czwarty rok od wprowadzenia na rynek obecnej generacji Forda Focusa. Najlepiej sprzedający się osobowy samochód świata przeszedł właśnie kurację odmładzającą.

Odświeżony Focus zaprezentowany zostanie dziś, na targach Mobile World Congress w Barcelonie. Auto podziwiać można będzie również na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Samochód zaprojektowano w myśl globalnej strategii produktowej "One Ford", w ramach której powstały nowe Mondeo i Fiesta.

W stosunku do obecnie produkowanego modelu zmiany zaobserwować można zwłaszcza w obrębie pasa przedniego. Inna jest teraz maska silnika, której przetłoczenia ciągną się aż do słupków i zintegrowany z nową osłoną chłodnicy zderzak. Auto otrzymało też nowe, węższe reflektory o bardziej prostokątnym kształcie, zmieniono również wygląd świateł przeciwmgłowych. Elegancji dodawać mają nowe chromowane detale. Z tyłu również pojawiły się węższe światła i przemodelowany zderzak.

Reklama

We wnętrzu przeprojektowano m.in. kierownicę oraz deskę rozdzielczą tak, by obsługa była bardziej intuicyjna. Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 litra i 0,4-litrowy kubek. Klienci mogą się również cieszyć lepszym wyciszeniem, co jest zasługą grubszych dywaników, grubszych bocznych szyb oraz lepszego wygłuszenia komory silnika.

Odświeżony Focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Obejmuje on 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Nowy Focus to pierwszy model Forda oferowany z systemem wspomagającym parkowanie prostopadłe "Perpendicular Parking" (pozwala kierowcom zaparkować pojazd prostopadle bez konieczności dotykania kierownicy). Po raz pierwszy w Europie Ford oferuje również - dostępne na liście opcji - systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu.

System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parking przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe.

System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu i hamulca.

Sporo zmian wprowadzono w konstrukcji podwozia. Inżynierowie Forda uzyskali bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie poprzez zwiększenie sztywności strukturalnej z przodu, modyfikację geometrii zawieszenia, zwiększenie sztywności poprzecznej tulei zawieszenia, modyfikację amortyzatorów oraz zastosowanie nowego elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP. Zmianom poddano również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, dzięki czemu przednie koła przekazują kierowcy więcej informacji z nawierzchni.

Focus oferowany będzie z nowym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (150 KM oraz 180 KM) oraz nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM oraz 120 KM). Ponadto auto nadal zamówić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (100 KM oraz 125 KM), na który w ubiegłym roku zdecydowała się 1/3 nabywców tego modelu. Dodatkowo, Focus dostępny będzie również z nową wersją silnika 1.0 EcoBoost (99 g/km CO2), która jako pierwsza odmiana niehybrydowa emitować będzie w Europie poniżej 100 g CO2 na kilometr.

W przyszłym roku na rynku zadebiutuje wersja ze 120-konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra oraz przekładnią automatyczną PowerShift, która ma być o 19% oszczędniejsza od obecnej. Focus będzie również dostępny z manetkami zmiany przełożeń, które umożliwiają zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Rozwiązanie to dostępne będzie w opcji, wraz z przekładnią automatyczną oraz przekładnią automatyczną PowerShift, zarówno w wersjach benzynowych jak i wysokoprężnych.

Ford Focus powstaje w ośmiu zakładach zlokalizowanych na czterech kontynentach. Fabryki w Niemczech, USA, Rosji, Chinach, Tajlandii, Tajwanie oraz Argentynie mogą obecnie wyprodukować rocznie ponad 1,5 miliona sztuk Focusów, co oznacza, że co dwie minuty gdzieś na świecie z taśmy montażowej zjeżdżać może nowy egzemplarz. W samej tylko Europie nowy Focus opuszcza linię montażową co 90 sekund.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama