Ford Fiesta Active, czyli crossover

Rodzina Fiorda Fiesty powiększa się o nową, uterenowioną wersję Active. To pierwszy model z zapowiadanej przez Forda nowej serii. Wkrótce pojawi się w niej również nowy Focus Active.

Nowe wcielenie Fiesty poznamy po czarnych dodatkach: plastikowych osłonach nadkoli, lusterkach czy relingach dachowych. Auto wyróżnia się też przemodelowanymi zderzakami i - oferowanymi w standardzie - obręczami kół w rozmiarze 17 cali. Dzięki nim Fiesta Active jest o 18 mm wyższa niż standardowy, pięciodrzwiowy model i legitymuje się  większym prześwitem. 

Producent przewidział trzy odmiany wyposażenia: Active-1, Active-2 i Active-3. W zależności od wersji w kabinie znaleźć można m.in. panoramiczne okno dachowe czy system nagłośnienia B&O PLAY z 10 głośnikami (w tym subwoofer i głośnik średniotonowy) i wzmacniaczem. Standard obejmować ma m.in. sportowe fotele i - wykończone skórą - kierownicę i lewarek zmiany biegów.

Reklama

Atutem wnętrza Fiesty Active ma być wysoka odporność na aktywny tryb życia - ubłocone buty czy przemoczone ubrania. Producent podkreśla, że skóra kierownicy przechodziła m.in. mordercze testy z wykorzystaniem... kremów do opalania.

Do wyboru będą dwie jednostki napędowe: benzynowy, trzycylindrowy 1,0 l oraz wysokoprężny 1,5 l TDCI. Pierwsza oferowana będzie w czterech wariantach mocy: 85, 100, 125 i 140 KM. Zwolennicy diesli będą mieli do wyboru dwa: 85 i 120 KM. Standard obejmuje ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów i - za wyjątkiem topowego diesla - automatyczną przesłonę chłodnicy (przyspiesza nagrzewanie silnika i optymalizuje aerodynamikę). Wszystkie odmiany poza 85-konnym 1,5 l TDCI wyposażone też będą w system start&stop.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy