Focus z litrowym silnikiem wkrótce w salonach

Jeszcze w tym tygodniu, z linii montażowej niemieckiej fabryki Forda w Saarlouis zjedzie pierwszy focus napędzany benzynowym silnikiem o pojemności 1,0 litra z serii EcoBoost.

Nowa jednostka napędowa to najoszczędniejszy silnik benzynowy w dziejach amerykańskiej marki. Zdaniem konstruktorów - średnie zużycie paliwa wynosić ma zaledwie 4,8 l/100 km.

Silnik, który osiągami śmiało rywalizować może z jednostkami o zapłonie samoczynnym, produkowany jest w niemieckiej fabryce w Kolonii. Na jej rozbudowę Ford przeznaczył ostatnio aż 134 miliony euro. Jeszcze w tym roku produkcją nowego silnika zajmie się też Rumuńska fabryka Forda w mieście Craiova.

Trzycylindrowa jednostka wyposażona jest w turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu - w słabszej wersji - może pochwalić się mocą 100 KM i maksymalnym momentem obrotowym aż 170 Nm dostępnym w przedziale 1400-4500 obr/min. W ofercie pojawi się też wersja rozwijająca 125 KM, która - przynajmniej zdaniem inżynierów Forda - zużywać ma średnio 5 l paliwa na 100 km.

Reklama

Co ciekawe, w przeciwieństwie do pozostałych jednostek serii EcoBoost, blok silnika nie został odlany z aluminium. Do jego produkcji użyto żeliwa, które jest nie tylko tańsze w produkcji, ale też szybciej się nagrzewa - co w przypadku tak niewielkiego silnika wspomaganego turbosprężarką stanowi niezwykle ważną kwestię.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: EcoBoost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy