Fiat Panda Cross. Miejska terenówka z Włoch

Na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie z jak najlepszej strony planują pokazać się Włosi, którym europejski kryzys szczególnie mocno dał się we znaki.

Na stoisku Fiata zobaczyć będzie można m.in. Pandę w uterenowionej odmianie o nazwie Cross. Czym samochód różni się od Pandy 4x4?

Reklama

Z zewnątrz Cross wyróżnia się m.in. zmodyfikowanym wyglądem pasa przedniego i nowymi zderzakami wyposażonymi w satynowe wstawki mające imitować płyty ochronne. By podkreślić "bojowy" charakter auta z przodu zamontowane dwa, lakierowane na czerwony kolor, uchwyty holownicze. Nowe są też m.in. relingi dachowe i 15-calowe felgi ze stopów lekkich.

Model Cross, dzięki modyfikacjom zawieszenia, może się pochwalić lepszymi zdolnościami terenowymi niż Panda 4x4. Kąt natarcia wynosi 24 stopnie - zejścia aż 33 stopnie. Prześwit - w zależności od tego, czy zdecydujemy się na silnik Diesla czy benzynowy - wynosi 15 lub 16 cm.

Samochód oferowany będzie wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych. Podstawowa odmiana napędzana ma być wysokoprężnym 1,3 MultiJet II o mocy 80 KM. Klienci będą się też mogli zdecydować na benzynowy silnik 0,9 l TwinAir Turbo rozwijający 90 KM. Ten ostatni sprzęgany będzie standardowo z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów ze skróconym przełożeniem "jedynki" pozwalającym uzyskać większą moc w terenie.

Standardowym wyposażeniem Pandy Cross jest układ napędu na cztery koła "Torque on demand" z elektronicznie sterowanym sprzęgłem, który pracować może w trzech trybach: Auto, Lock i Hill descend. W pierwszym napęd tylnych kół dołącza się automatycznie, gdy przednie koła zaczynają tracić przyczepność. Funkcja Lock - działająca przy prędkościach do 50 km/h - pozwala włączyć stały napęd 4x4. W samochodzie zastosowano również elektroniczny system symulujący działanie blokady mechanizmu różnicowego.

Na liście wyposażenia Pandy Cross znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i systemem Blue&Me oraz wielofunkcyjna, obszyta skórą, kierownica.

Panda Cross trafi na rynek jesienią. Ceny auta nie są jeszcze znane, można się jednak spodziewać, że model będzie nieznacznie droższy od Pandy 4x4.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje