Fiat Aegea, czyli nowość z Turcji

W Stambule, na rozpoczynającym się właśnie międzynarodowym salonie motoryzacyjnym, Fiat zaprezentował nowy, kompaktowy model o nazwie Aegea.

Za kształty karoserii nowego sedana odpowiadało włoskie centrum pojektowe. Rozwiązania konstrukcyjne projektowano wspólnie z inżynierami należącej do Fiata tureckiej marki Tofas. Wbrew panującej modzie auto nie powstało przez "doklejenie" bagażnika do kompaktowego hatchbacka. Samochód od początku konstruowany był, jako model z trójbryłowym nadwoziem. Nad stworzeniem pojazdu od podstaw przez trzy lata pracował zespół przeszło 2 tys. osób.

Fiat Aegea (czyt: egea) przekonywać ma klientów nie tylko stylistyką, ale - głównie - doskonałymi właściwościami przewozowymi. Karoseria mierzy 4,5 m długości, 1,78 m szerokości i 1,48 m wysokości. Rozstaw osi to 264 cm. W kabinie pasażerskiej swobodnie podróżować ma pięć osób. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 510 l.

Reklama

Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe: dwa silniki wysokoprężne Multijet II i dwa motory benzynowe. Zakres mocy waha się od 95 do 120 KM. Na liście opcji pojawi się automatyczna skrzynia biegów.

Auto przekonywać ma również bogatym wyposażeniem. Przykładowo klienci będą się mogli zdecydować na system multimedialny Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem, łącznością Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, czytnikiem SMS, sterowaniem głosowym, gniazdem Aux i USB (iPod) i przyciskami na kierownicy. Wśród dodatków pojawią się też m.in. kamera cofania oraz nawigacja TomTom.

Samochód produkowany będzie w Turcji w zakładzie Tofaş w Bursie. To jedna z najnowocześniejszych fabryk przemysłu samochodowego na świecie, o czym świadczy przyznanie jej Złotego Medalu w ramach World Class Manufacturing. Rynkowy debiut modelu zaplanowany został na listopad. Początkowo Fiat Aegea oferowany będzie w Turcji. Docelowo auto trafiać ma na około czterdziestu rynków Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Na polskim rynku nowy Fiat pojawi się w pierwszym kwartale przyszłego roku.


Fiat Aegea mógł być produkowany w fabryce w Tychach, ostatecznie jednak turecka oferta okazała się dla producenta bardziej atrakcyjna. Wciąż więc nie wiadomo, jak Fiat zamierza wykorzystać wolne moce produkcyjne tyskiej fabryki. Powinno się to jednak rozstrzygnąć już wkrótce.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy