Fiat 500 po face liftingu. Bardzo się zmienił?

Po ośmiu latach od światowej premiery nowej „Pięćsetki”, producent z Turynu zafundował swojemu najlepiej sprzedającemu się autu kurację odmładzającą. Zgodnie z włoskim zamiłowaniem do przesady, samochód przedstawiany jest jako „nowy” Fiat 500.

Datę premiery modelu - czwarty czerwca - wybrano nieprzypadkowo. Właśnie tego dnia, 1957 roku - Fiat zaczął przyjmowanie zamówień na oryginalny model 500.

Produkowany w polskiej fabryce w Tychach samochód doczekał się około 1800 drobnych zmian, które wpłynąć mają na poprawę wyglądu, osiągów i praktyczności.

"Nowy" Fiat 500 wyróżnia się m.in. innymi reflektorami przednimi ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Pod nimi pojawiły się owalne, ledowe światła do jazdy dziennej zabudowane pod jednym kloszem ze światłami drogowymi. Nowe są też m.in. tylne lampy zespolone o gruntownie przemodelowanej linii, wzory aluminiowych felg czy, udające "chromy", listwy ozdobne pasa przedniego.

Reklama

Auto oferowane będzie w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Popstar i Lounge. Pierwsza obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych, sterowane z kierownicy radio (z 5-calowym wyświetlaczem, sześcioma głośnikami, złączami AUX-IN i USB) i ledowe światła do jazdy dziennej. W odmianie Popstar otrzymamy ponadto manualną klimatyzację oraz stylizowane na produkty z lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku kołpaki. Lista standardowego wyposażenia topowej odmiany - Lounge - obejmuje m.in. panoramiczne okno dachowe, felgi ze stopów lekkich oraz system multimedialny wzbogacony o usługi TomTom LIVE (nawigacja z informacjami o fotoradarach, ruchu drogowym i pogodzie, dostęp do radia internetowego, Facebooka i wiele innych aplikacji) z pięcioletnią subskrypcją.

Na liście opcji pojawiły się m.in. elektroniczne zegary z wyświetlaczem LCD o przekątnej 7 cali, opracowane wspólnie z Magneti Marelli. Wnętrze zyskało też nowe wzory tapicerek, obicia drzwi, zamykany schowek przed pasażerem i lepsze wygłuszenia. Do wyboru będzie 13 kolorów nadwozia i różne wzory felg w rozmiarach 14, 15 i 16 cali. Klienci będą się też mogli zdecydować na przeszło 100 dedykowanych do modelu dodatków sygnowanych logiem firmy... Mopar.

Odświeżona "Pięćsetka" występuje w kilku wersjach silnikowych. Tak, jak do tej pory, klienci będą mieli do wyboru m.in. benzynowy, dwucylindrowy, doładowany motor 0,9 l w dwóch wariantach mocy: 85 i 105 KM. Na niektórych rynkach pojawi się również jego wolnossąca odmiana rozwijająca 65 KM oraz czterocylindrowy 1,4 l dysponujący mocą 100 KM. Podstawowy motor benzynowy - 1,2 l - osiąga 69 KM i może być wyposażony w instalację gazową. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą zdecydować się na popularny motor 1,3 l Multijet II.

Warto przypomnieć, że od premiery nowego Fiata 500 w 2007 roku nabywców znalazło już przeszło 1,5 mln egzemplarzy tego modelu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat 500 | face lifting
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy