Era idei?

We Florencji zakończyły się już jazdy testowe nowym mikrovanem Fiata, zbudowanym na płycie podłogowej Punto, nazwanym pomysłowo Idea. We Włoszech jest również reporter INTERIA.PL, który opisze niebawem jak jeździ się tym pojazdem.

Znaczenie aut z segmentu MPV bardzo szybko rośnie.

W 1996 roku udział tych samochodów w rynku wynosił 3%, po to by w 2000 roku wzrosnąć już do 8%. Według obliczeń analityków rynku, w roku obecnym sprzedanych zostanie około 750 tys. aut tego segmentu. Na takie zapotrzebowanie Fiat ma zamiar wyprodukować 100 tys. egzemplarzy Idea w 2004 roku.

Nowy pojazd włoskiej marki to przede wszystkim wygodny i funkcjonalny partner w codziennych obowiązkach. Bagażnik o pojemności 320 litrów może w łatwy sposób zostać powiększony do 1420 litrów, co jest przestrzenią trudną do zapełnienia przez jakikolwiek ładunek.

Funkcjonalność wnętrza Idea to własny pomysł Fiata. Początkowo zastanawiano się nad skonstruowaniem tego pojazdu na płycie podłogowej General Motors, jednak ostatecznie wybór padł na platformę od Punto (potrzeba auta długiego i wysokiego). Bardzo dużą wagę konstruktorzy Fiata przywiązali do bezpieczeństwa Idei. Przeprowadzono serię licznych crash-testów, dzięki którym udało się zastosować optymalne rozwiązania dla komfortu, bezpieczeństwa i parametrów pojazdu. Przedstawiciele włoskiej marki przewidują, że w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP Idea otrzyma bardzo wysoką notę.

W Italii Fiat Idea kosztować będzie od 13 500 euro za wersję 1.4 16v do 18 650 euro za wysokoprężną odmianę 1.9 JTD Multijet. Polskie ceny poznamy w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Niebawem zamieścimy relację reportera INTERIA.PL z jazd testowych Fiatem Ideą...

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Fiata | idea
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy