Ekstrawagancki saab 9-5

Pojawiają się pierwsze doniesienia na temat nowego saaba 9-5. Według nich nowy pojazd ma mieć więcej wspólnego z prototypem aero X niż obecnym modelem.

Nowy 9-5 zostanie zbudowany na płycie podłogowej General Motors o nazwie Epsilon 2. W stosunku do obecnej wersji nieco urośnie, dzięki czemu wzrośnie pojemność bagażnika, a pasażerowie będą mieli więcej miejsca do swojej dyspozycji.

Reklama

Jednostki napędowe również dostarczy General Motors. Wersja podstawowa będzie napędzana 2.2-litrowym benzynowym silnikiem wolnossącym o mocy 155 KM. Wyżej w hierarchii będzie stała dwulitrowa jednostka doładowana o mocy 170 KM. Natomiast źródłem napędu topowej wersji będzie silnik V6 twinturbo o pojemności 2.8 l i mocy 250 KM. Będą również z czego mieli wybierać miłośnicy Diesli. Gama jednostek wysokoprężnych rozpocznie się silnikiem o pojemności 1.9, a skończy na 3.0 V6 CDTI.

Pięcio- i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz automat także pochodzić będą od General Motors. Jednak nie jest wykluczone, że Saab zdecyduje się również na zastosowanie sekwencyjnej skrzyni typu DSG produkowanej przez Volkswagena. Z taką przekładnią zaprezentowanego prototyp Aero X.

Nowy saab 9-5, który będzie konkurował m.in. z audi A6, BMW serii 5 i mercedesem klasy E zostanie zaprezentowany na początku przyszłego roku. Niedługo później trafi do sprzedaży.

Dowiedz się więcej na temat: General Motors | saab | Saab 9-5

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje