Dwie nowości Citroena: C-elysse i C4 L

Trudna sytuacja na rynkach Europy Zachodniej zmusza producentów samochodów do szukania ratunku w innych rejonach świata.

Citroen zaprezentował właśnie dwa nowe pojazdy, którą mają wzmocnić pozycję marki na rynkach wschodzących. C-elysee i C4 L to kompaktowe sedany, które jednak różnią się stylizacją, są skierowane do różnych grup odbiorców i będą sprzedawana na różnych rynkach.

Citroen C-elysse to model, który sprzedawany ma być głównie na rynkach rozwijających się. Jego atutami są duży rozstaw osi (2,65 m), który zapewnia sporą ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz duży bagażnik o pojemności 506 l. Co bardzo istotne, samochód cechuje spójna linia stylistyczna, dzięki czemu potężny bagażnik nie wygląda sztucznie, ani nie zaburza wyglądu samochodu.

Reklama

C-elysse będzie mógł być bogato wyposażony. W zależności od wersji na pokładzie może znaleźć się automatyczna klimatyzacja czy system grający z MP3 i Bluetoothem.

Zawieszenie samochodu ma znosić trudy eksploatacji na drogach o gorszej jakości (co Citroen określił eufemistycznie jako drogi "najbardziej wymagające"), zaś źródłem napędu będzie m.in. nowy silnik benzynowy VTi o mocy 72 KM.

Citroen C-elysse zadebiutuje we wrześniu na salonie w Paryżu. Samochód będzie produkowany w Hiszpanii, a kupić go będzie już pod koniec roku w Turcji, Hiszpanii, Europie Środkowej i Algierii. Wygląda więc na to, że model ten pojawi się również w polskich salonach.

Druga nowość to citroen C4 L. Litera L oznacza skrót od Lounge, czyli samochód będzie komfortową, ekskluzywną wersją modelu C4. Pojazd został zaprojektowany w centrum stylistycznym Citroena w Szanghaju i to właściwie mówi wszystko o jego przeznaczeniu.

We wnętrzu szczególny nacisk położono na zapewnienie komfortu pasażerom na tylnych, indywidualnych fotelach, w których przeprojektowano oparcia oraz zagłówki. Ponadto długi rozstaw osi ma zapewnić sporą ilość miejsca.

Wśród wyposażenia znajdzie się m.in. system bezkluczykowego dostępu oraz uruchamiania auta, dotykowy ekran nawigacji GPS, kamera cofania czy podgrzewana przednia szyba. Wyposażenie będzie więc na poziomie samochodów klasy wyższej.

Za napęd C4 L posłużą pochodzące od BMW benzynowe, doładowane silniki THP o mocy 150 i 170 KM oraz wolnossący VTi o mocy 135. Wszystkie jednostki napędowe mogą współpracować z automatyczną lub sekwencyjną 6-stopniową skrzynią biegów.

Citroen C4 L będzie produkowany w Wuhan w Chinach (produkcja ruszy jeszcze w tym roku) i w rosyjskiej Kałudze (od pierwszej połowy 2013 roku). Sprzedaż ograniczy się do Chin i Rosji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sytuacja | trudna sytuacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy