Duża klapa Seata

Jeżeli ktoś zapragnął mieszanki niemieckiej technologii, hiszpańskiego temperamentu i pakownego bagażnika, jaki zapewnia tylko klasyczne kombi, miał problem.

W palecie modeli Seata jest wprawdzie exeo ST, ale samochód nie należy do najtańszych i pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Od czasu, gdy w 2003 roku z oferty znikła cordoba kombi, fani aut z tego typu nadwoziem musieli kierować się do konkurencji. Teraz ma się to jednak zmienić. Na scenę, po siedmiu latach nieobecności, wraca bowiem ibiza ST.

Reklama

Nowe auto mierzy 4,23 cm długości i jest aż o 18 cm dłuższe, niż ibiza hatchback. Pojemność bagażnika wynosi 430 litrów (czyli mniej, niż w cordobie pierwszej generacji), można ją jednak powiększyć składając oparcie tylnej kanapy. Atutem mają być regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz duża klapa i niski próg załadunku zapewniający łatwy dostęp do wnętrza.

Paleta jednostek napędowych obejmować ma sześć silników - trzy benzynowe i trzy wysokoprężne, o mocach od 75 KM do 105 KM. Receptą na dobre osiągi i niskie zużycie paliwa mają być niewielkie, turbodoładowane jednostki 1,2 TSI oraz 1,2 TDI.

Auto dostępne będzie w trzech poziomach wyposażenia: reference, style i sport. Jedną z opcji jest możliwość zamówienia bezstopniowej, zautomatyzowanej przekładni DSG.

Ibiza ST zadebiutuje w marcu, na salonie samochodowym w Genewie. Auto pojawi się u dealerów niedługo później. Jeżeli Seatowi uda się uzyskać homologację, która pozwoli na pełne odliczenie VAT-u, ma szanse zaistnieć na rynku.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Dowiedz się więcej na temat: Ibiza | auto | klapa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje