Cztery nowe modele Audi z rodziny S!

Audi pokaże we Frankfurcie kilka swoich modeli w najmocniejszej wersji S. Swój światowy debiut zaliczą S6, S7 sportback i S8.

Najważniejsza informacja jest taka, że wszystkie modele... straciły dwa cylindry. Do przeszłości odchodzi silnik V10 o pojemności 5.2 l, który zastąpiony został przez 4-litrową jednostkę V8 wspomaganą przez dwie turbosprężarki. Zjawisko downsizingu występuje więc we wszystkich klasach samochodów.

Reklama

Przyjrzyjmy się po kolei nowościom Audi.

Audi S6 i S6 avant

Oba pojazdy napędzane są silnikiem 4.0 TFSI o mocy 420 KM i momencie 550 Nm, dostępnym w zakresie 1400-5300 Nm. Sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, kombi jest o 0,1 s wolniejsze. Prędkość obu pojazdów została ograniczona do 250 km/h.

W porównaniu do poprzedniej generacji S6, nowy model ma zużywać aż o 1/4 paliwa mniej. Średnie spalanie ma wynosić 9,7 l/100 km w sedanie i 9,8 l/100 km w kombi. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki systemu Stop/Start oraz układowi zarządzania silnikiem, który wyłącza połowę cylindrów, gdy jednostka napędowa nie pracuje pod dużym obciążeniem.

Opcjonalnie samochód może być wyposażony w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie oraz ceramiczne tarcze hamulcowe. Standardowo auto porusza się na 19-calowych kołach. Masa sedana wynosi 1895 kg, kombi jest o 55 kg cięższe.

Samochód posiada napęd wszystkich kół z samoblokującym centralnym dyferencjałem.

Audi S7 sportback

S7 napędzane jest identycznym silnikiem jak S6. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, średnie zużycie paliwa to 9,7 l/100 km. Samochód posiada napęd wszystkich kół z samoblokującym centralnym dyferencjałem. Pneumatyczne zawieszenie jest standardem.

Audi S8

Audi S8 to najwyższy model rodziny S. Samochód napędzany jest mocniejszą wersją silnika 4.0 TFSI. Jednostka napędowa generuje 520 KM i 650 Nm (między 1700 a 5500 obr/min). S8 przyspiesza do 100 km/h 4,2 s, prędkość została oczywiście ograniczona do 250 km/h.

Zgodnie z informacją Audi, samochód ma zużywać średnio tylko 10,2 l paliwa na 100 km. Poprzednik potrzebował aż 13,2 l, co oznacza, że mimo wzrostu mocy o 70 KM, spalanie spadło o 23 procent.

Silnik współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów typu Triptonic. Moment obrotowy trafia na wszystkie koła, system posiada samoblokujący centralny dyferencjał i sportowy - tylny.

Pneumatyczne zawieszenie jest standardem, podobnie jak felgi o rozmiarze 20 cali. Samochód waży 1975 kg.

Wszystkie nowe audi z serii S trafią do salonów wiosną przyszłego roku.

Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Alex Minsky | modele

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje