Croma 2005

W Friedrichshafen przy granicy niemiecko-szwajcarskiej odbyło się tajne spotkanie Sergio Marchionne (Fiat) z Rickiem Wagonerem (GM). Jego tematem była dalsza współpraca obu firm oraz poziom zaangażowania amerykańskiego koncernu, który sam przeżywa problemy w Europie (konieczność zwolnień w zakładach Opla).

Zgodnie z pierwotnymi założeniami General Motors miał do końca roku podjąć decyzję o ewentualnym dalszym zaangażowaniu we Fiacie. Najwyraźniej definitywne decyzje nie zostały podjęte, bowiem, jak głosi oświadczenie Włochów, negocjacje będą kontynuowane.

Reklama

Tymczasem Fiat ujawnił pierwsze zdjęcie nowej cromy ukrytej pod pseudonimem "New Large". Oficjalny debiut tego samochodu będzie miał miejsce na genewskim salonie samochodowym za niespełna trzy miesiące.

Nad projektem tym pracował Giorgetto Giugiaro, który odpowiada również za nowe punto i face-lifting alfy romeo 156.

Fiat już dwa lata temu przygotowywał się do powrotu cromy. Wówczas jednak projekt przygotowany przez Gianniego Codę nie zyskał akceptacji zarządu.

Pierwsza croma debiutowała na rynku 1985 roku i była oparta na płycie podłogowej opracowanej przez Saaba, Fiata, Lancię i Alfę Romeo, która wówczas nie należały jeszcze do Fiata.

Jednak Saab wypuszczając kolejny model tej klasy, 9-5, skorzystał z płyty dostarczonej przez General Motors. To zmusiło Fiata, który nie miał środków finansowych na samodzielne opracowanie następcy cromy, do skupienia się na samochodach niższych klas - bravo/bravie oraz marei.

Teraz, po niemal 10 latach od zakończenia produkcji, croma wraca na rynek.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: General Motors | fiat

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje