Corvetta z kompresorem

Topowa odmiana Chevroleta Corvette, model Z06, to najmocniejsze auto w historii modelu. Czy można zrobić coś, by Corvetta była jeszcze szybsze?

Oczywiście, że można. Udowodniła to niemiecka firma tuningowa Geiger, która wyposażyła standardową Corvettę C6 w kompresor. Efekt?

Reklama

Moc wzrosła z 404 do 524 KM, a moment obrotowy wynosi 637 Nm. W efekcie SC524, bo tak nazywa się przerobiona Corvetta, jest o 13 KM mocniejsza od Z06.

Widać to po osiągach. SC524 przyspiesza do 100 km/h w ciągu 3.7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 325 km/h. To oznacza, że Z06 jest o 0.2 s oraz 5 km/h wolniejsze.

Montaż kompresora, który połączony jest z przebudową układu dolotowego i wydechowego kosztuje ponad 23 tysiące euro. Przeróbce można poddać każdą Corvettę - coupe i cabrio, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Geiger oferuje również tańszą opcję - sam montaż kompressora kosztuje ponad 17 tysięcy euro. Kolejne 3,5 tysiąca można wydać na wydajniejszy układ hamulcowy, a 7 tysięcy - na pakiet tuningu optycznego obejmujący m.in. 20-calowe felgi.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje