Chodliwy, seksowny towar

Jego prototyp po raz pierwszy zaprezentowany został podczas salonu samochodowego w Turynie w 2000 roku. Wersja produkcyjna zadebiutowała natomiast na wrześniowym salonie w Paryżu. W reklamach towarzyszy mu jedna z najseksowniejszych piosenkarek na świecie - Kylie Minogue i wygląda na to, że i on sam przejął miano symbolu seksu wśród małych roadsterów. Mowa oczywiście o nowym aucie Forda - StreetKa, który jeszcze nie pojawił się w sprzedaży, a już sprzedał się znakomicie. Jak to możliwe? Przeczytajcie sami... Tutaj fotogaleria StreetKa i nowej wersji Ka!

Po bardzo ciepłym przyjęciu, jakie zgotowali modelowi StreetKa odwiedzający salony w Paryżu i w Birmingham, Ford postanowił jak najszybciej wprowadzić ten pojazd do seryjnej produkcji. W odpowiedzi na duży nacisk odbiorców postanowiono nawet wypuścić serię przedpremierowych modeli, która miała zostać sprzedana pierwszemu tysiącowi chętnych, wpisanych na listę oczekujących. Okazało się, że wycenione na blisko 14 tysięcy funtów auta rozeszły się jak gorące bułeczki w niesamowicie krótkim okresie - 3 tygodni od momentu wpisywania chętnych na listę.

Reklama

Wiosną 2002 (popr.) roku rozpoczęła się kampania promocyjna modelu StreetKa. Mały roadster Forda wyruszył wraz z Kylie Minogue, jedną z najpopularniejszych obecnie gwiazd muzyki pop, w jej europejską trasę koncertową. Ford stał się sponsorem trasy koncertowej Kylie - "European Fever Tour", podczas której zorganizowano 39 występów. Trasę otwierał koncert w walijskim Cardiff, a zakończył występ 20 czerwca w Barcelonie.

Podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu Ford potwierdził oficjalnie, iż StreetKa zostanie wprowadzony do sprzedaży już wiosną przyszłego roku. Auto skonstruowane na bazie najmniejszego Forda - Ka, zostało przygotowane do produkcji we współpracy z włoską firmą designerską Pininfarina w 24 miesiące. Do napędu posłuży nowy silnik Duratec o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM. Pozwoli on na rozpędzenie StreetKa od 0 do 100 km/h w czasie 12 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 174 km/h.

Ford zastanawiał się też nad wprowadzeniem innych silników do oferty roadstera (w tym nad jednostkami 16-zaworowymi z modeli Fiesta i Puma), jednak zostały one odrzucone ze względu na zbyt wysoką cenę. To właśnie redukcja kosztów jest głównym wyznacznikiem wprowadzenia StreetKa do sprzedaży, gdyż zdaniem przedstawicieli Forda pozwoli to na odniesienie sukcesu. Również z tego powodu zrezygnowano z mechanizmu automatycznego rozkładania dachu. W zamian zaoferowano prosty w obsłudze proces ręcznego składania, który nie powinien zająć więcej niż 30 sekund.

Planowana cena podstawowej wersji nowego modelu wynosi 16 950 euro czyli około 67,3 tys. zł. Na razie nie wiadomo, czy mały roadster trafi też do polskich salonów Forda.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: seksowni | Ford | towar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy