Carnival kontra galaxy!

W tym roku na naszym rynku pojawiły się dwie bardzo ważne nowości z segmentu vanów: kia carnival i ford galaxy.

Tygodnik Motor skonfrontował je, szukając murowanych zalet i denerwujących wad każdego z nich. Choć są to dwa bardzo dojrzałe pod względem technicznym samochody, różni je dość dużo. Do testu wybraliśmy najlepiej wyposażone wersje z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, będącymi najbardziej odpowiednim źródłem napędu tego typu aut.

***

W ubiegłym roku w Polsce doszło do 1300 wypadków z udziałem TIR-ów. Zginęło w nich 200 osób, a prawie 1800 zostało rannych. Wszystko przez złą organizację transportu kołowego w naszym kraju. Te statystyki mogą się zmienić, jeżeli wprowadzimy zakaz wjazdu potężnych ciężarówek do miast – towary będą przeładowywane w centrach logistycznych i dostarczane do celu mniejszymi autami.

Reklama

***

Ostatnia, po coupe i kabriolecie, odmiana nadwoziowa (choć to raczej nieco inny wariant coupe) legendarnego porsche 911. Po raz pierwszy dostępne z więcej niż jednym silnikiem. Do wyboru są jednostki 3.6 o mocy 325 KM i 3.8 o mocy 355 KM. Zupełną nowością jest także napęd – do tej pory wszystkie 911 Targa miały napędzane koła tylne, nowa ma napęd na cztery koła. W standardzie. Osiągi i cena, jak zwykle u Porsche, na najwyższym poziomie.

Te i wiele innych tematów znajdziesz w najnowszym numerze tygodnika Motor. Od poniedziałku w kioskach!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motor | Ford Galaxy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy