Carisma DI-D

W nowym roku Mitsubishi w Polsce dokonało zmian mających na celu uatrakcyjnienie oferowanej gamy modeli. Są to między innymi wprowadzone we wszystkich modelach: układ EBD (elektroniczny system rozdziału siły hamowania), 15 calowe koła i nowy granatowy kolor nadwozia.

W nowym roku Mitsubishi w Polsce dokonało zmian mających na celu uatrakcyjnienie oferowanej gamy modeli. Są to między innymi wprowadzone we wszystkich modelach: układ EBD (elektroniczny system rozdziału siły hamowania), 15 calowe koła i nowy granatowy kolor nadwozia

Reklama

Główne zmiany pojawiły się jednak pod maską carismy. Do znanych już silników benzynowych o pojemności 1.6 litra i 1.8 litra GDI dołączył silnik wysokoprężny oznaczony symbolem DI-D (Direct Injection Diesel - silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem).

Jednostka ta o pojemności 1870 cm3 charakteryzuje się bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Rozwiązanie to poprawia ekonomikę silnika. Technologia common-rail sprawia, że paliwo z pompy wtryskowej jest dostarczane do wspólnego dla wszystkich cylindrów kolektora skąd jest wtryskiwane do poszczególnych cylindrów poprzez sterowane przez komputer wtryskiwacze. Rozwiązanie takie zapewnia precyzyjne dozowanie paliwa stosownie do warunków pracy silnika. Turbosprężarka napędzana energią spalin dostarcza pod wysokim ciśnieniem powietrze schłodzone następnie w specjalnej chłodnicy (intercooler) do silnika, dzięki temu rozwiązaniu znacznemu zwiększeniu ulega jego moc i moment obrotowy.

Klientom oferowane są dwie wersje silnika wysokoprężnego DI-D: o mocy 102 KM / 4000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm / 1700 obr/min oraz o mocy 115 KM / 4000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm przy 1800 obr/min. Różnica w mocy wynika z zastosowania w mocniejszym silniku zmiennej geometrii łopatek turbiny.

Osiągi carismy wyposażonej w silnik wysokoprężny są porównywalne do silników benzynowych: odpowiednio prędkość maksymalna wynosi190 i 195 km/h a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h 11,9 i 10, 4 sekundy. Skrzynia biegów nowego silnika jest wyposażona w synchronizację biegu wstecznego co ułatwi manewrowanie carismą DI-D np. na parkingach.

Dowiedz się więcej na temat: elektroniczny | koła | układ | elektroniczny system | kolor | silnik | mitsubishi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje