Całkowicie nowe BMW serii 7. Luksus ponad wszystko!

Mercedes klasy S zyskał groźnego konkurenta. BMW zaprezentowało właśnie długo wyczekiwaną, szóstą już, generację serii 7. Co zmieniło się we flagowej limuzynie z Bawarii?

Linie karoserii nawiązują do nowych modeli niemieckiego producenta. Auto w podstawowej wersji mierzy 5,1 m długości. Odmiana o wydłużonym rozstawie osi ma 5,24 m długości.

W konstrukcji nadwozia, na dużą skalę, wykorzystano kompozyty wzmacniane włóknem węglowym (CFRP). Dzięki temu, w stosunku do poprzednika, autu udało się zrzucić aż 130 kg, co przekładać ma się nie tylko na lepsze prowadzenie, ale i - głównie - niższe zużycie paliwa.

Klienci będą mieli do wyboru jedną wersję wysokoprężną i dwie odmiany benzynowe. W ofercie pojawi się też model hybrydowy.

Reklama

Najsłabsza wersja - wysokoprężne BMW 730d - legitymuje się mocą 265 KM. Podstawowa jednostka benzynowa - oferowana w modelu 740i - rozwija 326 KM. Topowa odmiana - 750i xDrive - napędzana jest benzynowym, podwójnie doładowanym, V8 rozwijającym aż 450 KM. O ile jednostka V8 powstała dzięki modernizacji oferowanego już motoru, o tyle pozostałe silniki (oba w klasycznym dla BMW układzie R6) opracowano od podstaw. Wszystkie wersje, standardowo, wyposażone są w ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic.

Nowością jest hybrydowa (plug-in) odmiana 740e dysponująca układem napędowym o całkowitej mocy 326 KM. Co ciekawe, pierwsze skrzypce odgrywa tutaj benzynowy silnik o zaledwie czterech cylindrach. Litowo-jonowe akumulatory pozwalają pokonać dystans do 40 km (z prędkością do 120 km/h) korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Średnie zużycie paliwa hybrydowej serii 7 to - przynajmniej w cyklu pomiarowym - 2,1 l/100 km.

Lista wyposażenia i dostępnych opcji obejmuje niemal wszystko, co tylko można sobie wyobrazić. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, "standard" obejmuje m.in. samopoziomujące się, pneumatyczne zawieszenie obu osi. Jako opcję zamówić można nowy system Executive Drive Pro wykorzystujący elektromechaniczne stabilizatory do minimalizowania przechyłów nadwozia w czasie szybko pokonywanych zakrętów.

System iDrive z dotykowym wyświetlaczem zyskał teraz możliwość sterowania gestem. Klienci mogą się też zdecydować na - debiutujący na rynku - system autonomicznego parkowania w garażu pozwalając ustawić auto na ciasnym miejscu parkingowym po opuszczeniu pojazdu przez kierowcę i pasażerów.

Samochód - wzorem modelu i8 - może też być wyposażony w laserowe reflektory główne, które zapewniają skuteczny zasięg aż do 600 metrów! To dwukrotnie więcej, niż oferowane obecnie przez większość producentów reflektory pracujące w technologii LED.

Oficjalna premiera nowego BMW serii 7 zaplanowana została na salon motoryzacyjny we Frankfurcie. Wkrótce po niej nowe auto trafi do pierwszych nabywców.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW seria 7
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy