Całkiem nowa mazda6. Ładniejsza od poprzedniej?

Wiemy już jak wygląda kolejna generacja cieszącej się dużą popularnością w Europie mazdy6. Tuż przed dzisiejszą premierą w Moskwie, japoński producent zdecydował się opublikować oficjalne zdjęcia pojazdu.

Samochód zaprojektowano w myśl nowego języka stylistycznego Mazdy o nazwie "Kodo", co w wolnym tłumaczeniu oznacza "dusza ruchu". Z przodu dominuje pokaźna osłona chłodnicy, dynamiczną sylwetkę podkreślają dodatkowo liczne przetłoczenia z boku pojazdu.

Reklama

Nowa mazda6 mierzy 4 865 mm długości, 1 840 mm szerokości i 1 450 mm wysokości. Rozstaw osi - 2 830 mm - zapewnia komfortowe warunki podróżowania pięciu osobom.

We wnętrzu, przed oczami kierowcy, zamontowano trzy duże zegary, konsola środkowa przypomina nieco tą, jaką spotkać można w nowych BMW. Na wysokości ramion pasażerowie mają do dyspozycji o 20 mm więcej przestrzeni niż w poprzednim modelu, z tyłu przestrzeń na nogi wynosi 984 mm - to o 37 mm więcej niż w poprzedniku. Sporo miejsca znajdziemy też w bagażniku. Pojemność kufra to 483 l.

W przednim zawieszeniu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu pracuje układ wielowahaczowy. Układ kierowniczy wspomagany jest elektrycznie.

Ponieważ oficjalny debiut nowej mazdy6 zaplanowano na salon motoryzacyjny w Moskwie, Japończycy opublikowali jedynie dane techniczne jednostek napędowych, jakie oferowane będą na rynku rosyjskim. Podstawowy silnik - benzynowy 2,0 l z rodziny Skyactiv-G - osiąga moc 150 KM (przy 6 tys. obr./min) i maksymalny moment obrotowy 210 Nm (przy 4 tys. obr./min). Wiadomo już, że na innych europejskich rynkach silnik ten oferowany będzie również w mocniejszej wersji rozwijającej 163 KM.

W ofercie pojawi się też mocniejszy, benzynowy silnik o pojemności 2,5 l dysponujący mocą 192 KM (przy 5 700 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 256 Nm (przy 3 250 obr./min). Obie jednostki mają po cztery cylindry, szesnaście zaworów i - co zapewne ucieszy użytkowników - rozrząd napędzany za pomocą łańcucha.

Nowa mazda 6 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje