BMW M3 i M4 - wiemy już o nich wszystko

BMW odsłoniło właśnie wszystkie karty dotyczące nowych M3 i M4. Ich najnowsze wcielenie oferuje nawet 510 KM i napęd na obie osie.

Wygląd nowych generacji poznaliśmy już wcześniej przy okazji "przypadkowego wycieku" zdjęć prasowych. Charakterystyczną cechą są oczywiście przewymiarowane nerki osłony chłodnicy z czarnym, poziomym, ożebrowaniem. Standard obejmuje też elementy nadwozia (np. poszycie dachu) wykonane z kompozytów (CFRP).

Nowe M3 mierzy dokładnie 4794 mm długości, 1903 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Identyczną długością legitymuje się też coupe. M4 jest nieco węższe (1887 mm bez lusterek) i zauważalnie niższe (1393 mm) od sedana. W obu przypadkach rozstaw osi to 2857 mm. Auta poruszają się na oponach 275/40/ZR18 z przodu i 285/35/ZR19 z tyłu i mogą pochwalić się kutymi obręczami kół.

Reklama

Firma podkreśla, że znaczek M to nie tylko mocniejszy silnik i szereg zmian stylistycznych. Auta otrzymały np. pakiet rozpórek w komorze silnika, inną ramę przedniego zawieszenia z aluminiową płytą wzmacniającą, wzmocnienia poprzeczne w podłodze i ramę tylnego zawieszenia na sztywno połączoną z karoserią.

Zgodnie z przewidywaniami pod maską nowych modeli znajdziemy benzynowe R6 o pojemności 2993 cm3. Trzylitrowa jednostka ma cztery zawory na cylinder, podwójne turbodoładowanie (dwie sprężarki typu mono-scroll) i chłodnicę powietrza doładowującego. Zastosowano oczywiście bezpośredni wtrysk paliwa (ciśnienie robocze do 350 barów!), system zmiennych faz rozrządu double-Vanos i Valvetronic odpowiadający za zmienne czasy otwarcia zaworów. Efekt?

"Podstawowe" M3 i M4 legitymują się mocą 480 KM (6250 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm (w zakresie 2650-6130 obr./min). U układzie przeniesienia napędu pracuje sześciostopniowa ręczna (!) skrzynia biegów. Moc trafia na koła tylnej osi.

Niezależnie od wersji nadwoziowej oba auta przyspieszają do 100 km/h w 4,2 s i osiągają - limitowaną elektronicznie - prędkość 250 km/h. Zdjęcie elektronicznego kagańca (w ramach pakietu BMW M Driver) skutkuje podniesieniem limitu prędkości maksymalnej do 290 km/h. Standard obejmuje m.in. aktywny tylny dyferencjał, systemy CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control) czy przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu. Beż żadnych dopłat nabywcy otrzymają również adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Kierowca ma np. do wyboru 10-stopniową kontrolę trakcji oraz dwa ustawienia czułości układu hamulcowego.

Odmiany Competition pochwalić się mogą wzmocnioną jednostką napędową i montowaną standardowo automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Po raz pierwszy w historii w tej wersji będzie się też można zdecydować na - opcjonalny - napęd xDrive (od lata 2021 roku). Auto w takiej konfiguracji poznamy po większych kołach (19 cali z przodu i 20 z tyłu). Modele Competition legitymują się mocą 510 KM (przy 6250 obr./min.) i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm (2750-5500 obr./min). W tej odmianie BMW M3 i M4 przyspiesza do setki w 3,9 s.

W kabinie znajdziemy m.in. BMW Live Cockpit Professional z całkowicie cyfrowym zestawem ekranów, systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym BMW w standardzie. Bez dopłat otrzymamy np.: fotele sportowe M ze skórzaną tapicerką oraz systemy rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją czołową i zjechaniem z pasa ruchu. Przycisk "setup" umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz, w zależności od modelu i wyposażenia, również M xDrive, asystenta zmiany biegów i kontroli trakcji. Przyciski M na kierownicy umożliwiające aktywację dwóch wariantów indywidualnych konfiguracji ustawień.

Zamówienia na nowe BMW M3 i M4 można już składać u polskich dealerów niemieckiej marki. Ceny nowego BMW M3 rozpoczynają się od 414 900 zł. Nowe BMW M4 to wydatek co najmniej 419 900 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy