Audi z "advanced key"

4,92 metra długości, 1,86 metra szerokości i 1,46 wysokości ma audi A6 najnowszej generacji, które zadebiutuje na początku marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

Pojazd ten dostępny będzie z następującymi silnikami: 4.2 V8 - 246 kW (335 KM), 3.2 V6 FSI - 188 kW (255 KM), 2.4 V6 - 130 kW (177 KM), 3.0 TDI V6 - 165 kW (225 KM) I 2.0 TDI - 103 kW (140 KM).

Na życzenie nowe A6, jako pierwsze audi, dysponuje dynamicznym systemem oświetlenia zakrętów "adaptive light" z silnymi żarówkami Xenon-Plus.

Cechą charakterystyczną samochodu są płaskie, głęboko sięgające ku środkowi pojazdu tylne światła. Od góry klapa bagażnika zakończona jest krawędzią, która przy dużych prędkościach zapewnia dodatkowy docisk tyłu, a tym samym lepszą przyczepność pojazdu.

Także we wnętrzu widać już na pierwszy rzut oka, że nastąpiła zmiana generacji. W A6 debiutuje nowa generacja kierownic Audi. Jej wyraźnym znakiem rozpoznawczym jest nawiązanie do trapezu osłony chłodnicy.

Reklama

Za dźwignią zmiany biegów znajduje się terminal obsługi systemu MMI. Jego ekran umieszczony jest w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy, pod górną osłoną deski rozdzielczej.

Dzięki zwiększeniu rozstawu osi nowego audi A6 o 83 mm do 2 843 mm odczuwalnie wzrosła przestronność wnętrza. Oznacza to większy komfort i bezpieczeństwo dla nóg pasażerów podróżujących z przodu oraz więcej przestrzeni na wysokości kolan pasażerów siedzących z tyłu.

Zarówno modele z napędem na oś przednią, jak i modele quattro posiadają bagażnik o pojemności 546 litrów.

Sztywność skrętna zwiększona o ponad 34 proc. w porównaniu z już i tak bardzo solidną karoserią poprzednika.

Podwozie nowego audi A6 opiera się na udoskonalonej czterowahaczowej osi przedniej oraz znanej z audi A8 osi tylnej z wahaczami trapezowymi i drążkiem korygującym zbieżność - kombinacja, która jest stosowana zarówno w wersjach z napędem przednim, jak i quattro.

Montowany seryjnie jest także, działający zależnie od prędkości jazdy układ servotronic, który zwiększa precyzję kierowania, a także elektromechaniczny hamulec postojowy oraz czujnik świateł i deszczu.

Poziom bezpieczeństwa obejmuje między innymi ESP najnowszej generacji wraz z asystentem hamowania i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania EBV.

Podczas zderzenia pasażerowie są skutecznie chronieni przez mocną konstrukcję nadwozia ze strefami zgniotu oraz stabilną kabinę pasażerską. Przednie i boczne poduszki powietrzne wraz z systemem poduszek chroniących głowę "sideguard" w połączeniu z pasami bezpieczeństwa zapewniają wysoki poziom ochrony kierowcy i pasażerów.

Kierowca nowej A6 nie będzie musiał często używać kluczyków: dostępny jako opcja system "advanced key" - podobnie jak w audi A8 - działa jak elektroniczna kontrola dostępu i uruchomienia. W kluczyku samochodowym znajduje się elektroniczny nadajnik impulsów, którego sygnał odbierany jest przez czujnik w drzwiach. Po sprawdzeniu zgodności sygnału system odblokowuje drzwi, gdy kierowca lub pasażer pociągną za klamkę. Silnik może zostać uruchomiony przyciskiem startu umieszczonym na konsoli środkowej.

TUTAJ nasza foto-galeria najnowszego Audi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A6 | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy