Audi RS7 po liftingu. Równie szybkie...

​Zaledwie 1,5 roku po premierze Audi poddało liftingowi model RS7. Decyzja ta podyktowana została oczywiście tym, że kilka dni temu kuracji odmładzającej poddano Audi A7. Flagowa wersja tego pojazdu nie mogła pozostać w tyle...

Zmiany nie są jednak duże. Z przodu dostrzeżemy zmienioną osłonę chłodnicy i delikatnie zmieniony zderzak. Reflektory standardowo wykonane są teraz w technologii LED, opcjonalnie dostępne są światła Matrix LED. Z tyłu również zmieniono kształt świateł i zderzaka.

We wnętrzu styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to wydajny procesor graficzny stworzony przez partnerską firmę Nvidia.

Nie ma nowości w zakresie napędu. "Pięciodrzwiowe coupe" - bo tak właśnie niemiecki producent określa nadwozie auta - napędzane jest silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Podwójnie doładowana, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, jednostka generuje moc maksymalną 560 KM dostępną w przedziale od 5 700 do 6 700 obr./min. Kierowca ma również do dyspozycji moment obrotowy 700 Nm oferowany między 1 750 a 5 500 obr./min.

Audi RS7 może się pochwalić świetnymi osiągami. Auto wystrzeliwuje do 100 km/h w 3,9 s i - w podstawowej wersji - rozpędza się do prędkości 250 km/h. Klienci będą mogli się też zdecydować na pakiet "dynamic" lub "dynamic plus". W przypadku pierwszego, prędkość maksymalna wynosi 280 km/h, drugi gwarantuje V-max na poziomie aż 305 km/h!

Reklama

Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem systemu Quattro. W standardowym trybie 40 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na przód, 60 proc. trafia do kół tylnej osi. W systemie przeniesienia napędu pracuje również automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów Tiptronic.


By zmniejszyć zużycie paliwa auto standardowo wyposażone jest w system start&stop i system dezaktywacji cylindrów. W czasie pracy z niewielkim obciążeniem elektronika sterująca odcina wtrysk paliwa na cylindrach: 2., 3., 5. i 8. Dzięki temu silnik - przynajmniej wg Audi - zużywać ma średnio 9,8 l paliwa na 100 km.

Audi RS 7 Sportback będzie można zamawiać począwszy od trzeciego kwartału 2014.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy