Audi RS5 Sportback. Znamy cenę

W polskich salonach Audi można już zamawiać model RS5 Sportback.

Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła niczym kopuła maska silnika: stylistyka Audi RS5 Sportback ilustruje dynamikę tego modelu. Szeroki i płaski grill osłony chłodnicy Singleframe z matowo-czarnym logo quattro oraz masywne wloty powietrza z charakterystyczną dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu, podkreślają stylistykę przodu.

Również typowa dla modeli RS wkładka dyfuzora, układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur, a także montowany seryjnie na klapie bagażnika spojler, dodają sportowych akcentów tyłowi pojazdu. Standardowo, RS5 Sportback wyposażone jest w 19-calowe, kute felgi. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe. Klienci mogą indywidualizować swoje nowe Audi RS 5 Sportback, wybierając jeden z pakietów stylizacyjnych: błyszcząca czerń, matowe aluminium lub carbon. Zielony lakier nadwozia Sonoma green metallic zarezerwowany jest wyłącznie dla Audi RS5.
Utrzymane w całości w czerni wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback jest bogato wyposażone, pełne funkcjonalnych rozwiązań i oferuje dość miejsca dla pięciu osób. Detale, takie jak sportowe fotele RS - opcjonalnie z przeszyciami w kształcie plastra miodu i pokryte skórą Finenappa - czy spłaszczona u dołu skórzana, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkreślają sportowy charakter tego pięciodrzwiowego, sportowego coupé.

RS5 Sportback imponuje mocą i wydajnością. Jednostka napędowa 2.9 TFSI V6 biturbo wytwarza 331 kW (450 KM) mocy, a jej maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale pomiędzy 1900 a 5000 obr/min. Nowy model do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a opcjonalnie dostępna prędkość maksymalna to 280 km/h.

Reklama

Sportowo zestrojona, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi sekwencjami zmiany biegów, przenosi moc silnika 2.9 TFSI na stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym się centralnym mechanizmem różnicowym. Napęd asymetrycznie (40:60) przekazuje moc silnika na koła i zapewnia dynamiczne prowadzenie z możliwie najlepszą przyczepnością i o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Jeżeli koła jednej z osi wpadną w poślizg, większość momentu napędowego przenoszona jest na drugą z osi - maksymalnie 70% na oś przednią i nawet 85% na oś tylną. Opcjonalnie dostępny sportowy mechanizm różnicowy o specjalnym zestrojeniu RS zapewnia jeszcze szybsze reakcje podczas przyspieszania i skręcania kierownicą. System aktywnie i selektywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami.

Pięciowahaczowe zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu pozwala kierowcom doświadczyć komfortu, a jednocześnie daje wiele sportowych wrażeń. Standardowe zawieszenie RS sport obniża karoserię RS 5 Sportback o siedem milimetrów w porównaniu z seryjnym Audi S5 Sportback. Audi Sport oferuje również sportowe zwieszenie RS sport z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami oraz z dynamicznym układem kierowniczym zestrojonym specjalnie pod potrzeby modeli typu RS.

Nowe Audi RS5 Sportback można już zamawiać w polskiej sieci dealerskiej, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w połowie roku. Ceny rozpoczynają się od 414 900 złotych.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy